پیش‌بینی قیمت سکه و طلا از زبان نائب رییس اتحادیه طلا

طی هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا ۴۴دلار افزایش یافت و دلار به مرز ۲۸۴۵۰تومان صعود کرد؛ این دو عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا منجر به افزایش بهای طلا و انواع سکه شد.

در جریان معاملات آخرین روز هفته گذشته، قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۴۹۰هزار و بهای هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۶۷هزار تومان افزایش یافت.

همچنین در بازار روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید؛ گفتنی است که نیم سکه در آخرین معاملات هفته گذشته با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۳۰هزار و سکه‌های یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان فروخته شد.

در این رابطه محمد کشتی‌آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصادآنلاین گفت: تحت تاثیر عوامل گفته شده هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷۵۰هزار، نیم سکه ۳۰۰هزار، ربع سکه ۲۰۰هزار و سکه‌های یک گرمی ۷۰هزار تومان گران شد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار طی هفته گذشته حدود  ۴۰۰ هزار و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم بالغ بر ۷۵هزار تومان افزایش یافت.

به گفته کشتی‌آرای، باتوجه به شرایط بلاتکلیف سیاسی و مشخص نبودن آینده برجام، حجم مبادلات خرید و فروش سکه به حداقل رسیده و خریداران و فروشندگان تا روشن شدن وضعیت دست نگه داشته‌اند؛ لذا عامل تقاضا در افزایش قیمت اخیر نقشی نداشته است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته آخر آبان ماه بیان کرد: کارشناسان اظهار می‌کنند که روند صعودی طلای جهانی تداوم خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو شاهد کاهش نوسانات بازار ارز و به تبع آن تغییرات جزیی قیمت طلا و سکه باشیم.

وی تصریح کرد: البته فارغ از رشد اونس جهانی، چنانچه اخبار مثبتی درمورد برجام منتشر و دلار وارد مسیر نزولی شود، قیمت طلا و سکه کاهش خواهد یافت.

اشاره وی به خبر آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران نیز هست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.