لغو سفر بن سلمان به نشست گروه ۲۰ بخاطر بی محلی سران

به نوشته وبگاه سعودی‌لیکس، طبق گفته این منابع، دلیل این کار، عدم تمایل سران دیگر کشورها برای دیدار دو جانبه با ولی‌عهد سعودی در حاشیه این دو نشست است. ولی‌عهد سعودی برای اولین بار در نشست گروه ۲۰ که دیروز در ایتالیا آغاز به کار کرد، حضور نیافت.

بنابر این گزارش، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر اینکه دیدار با بن سلمان را نپذیرفته، حتی گفته است که حاضر نیست با او زیر یک سقف حضور یابد.یک مقام آمریکایی نیز سه شنبه هفته گذشته گفته بود که جو بایدن برنامه‌ای برای دیدار با محمد بن سلمان در حاشیه نشست آب و هوایی ندارد.

«جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا بایدن با بن سلمان در خصوص افزایش تولید نفت در نشست ۲۰ گفت‌وگو خواهد کرد یا نه، پاسخ داده است که اطلاعی در این باره ندارد و هنوز مشخص نیست که از عربستان سعودی چه کسی در این نشست حضور خواهد یافت.

رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ روز گذشته در نشست این گروه در رم ایتالیا حضور پیدا کردند تا در خصوص مسائل مختلف از جمله مبارزه با شیوع کرونا، رشد اقتصاد جهانی و به خصوص مسائل آب و هوایی گفت‌و‌گو کنند.

پس از پایان این نشست در روز یکشنبه آن‌ها راهی شهر گلاسکو در اسکاتلند شدند تا در نشست آب و هوایی حضور یابند.

روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی نوشت که دولت عربستان سعودی از  جو بایدن خواسته است تا بیش از این بن سلمان را مورد بی توجهی قرار ندهد و با او دیدار کرده یا تماس بگیرد و به خاطر این درخواست محمد بن سلمان در رسانه‌های خارجی مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.