به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وی همچنین گفت که توضیحات ریاض در مورد قتل خاشقچی، از قابلیت باورپذیری برخوردار نیست. 

کورکر که ریاست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را برعهده دارد، گفت: تصور می کنم که بن سلمان این کار را انجام داده است.
وی با بیان اینکه منتظر تکمیل تحقیقات در مورد این پرونده است، ابراز امیدواری کرد که ترکیه نوارهای صوتی مرتبط با قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول را در اختیار دیگران قرار دهد.
وی در عین حال گفت که بن سلمان قتل خاشقجی را هدایت کرده است. کورکر افزود: اگر بن سلمان این روزنامه نگار را به قتل رسانده باشد، از خط قرمز عبور کرده و باید بابت آن مجازاتی باشد و بهایی پرداخت شود.
این سناتور آمریکایی یادآور شد که عربستان با تغییر توضیحات خود در مورد آنچه بر سر خاشقچی آمد، قابلیت باورپذیری موضع خود را از دست داده است. 
«بن ساسه» سناتور جمهوریخواه آمریکا نیز در مورد پرونده خاشقچی گفت که در صورت اثبات مقصر بودن ولیعهد سعودی در مرگ این روزنامه نگار، واشنگتن ممکن است وی را تحریم کند. 
عربستان پس از انکار دخالت در ماجرای ناپدید شدن خاشقچی، سرانجام روز شنبه اعلام کرد که این روزنامه نگار و منتقد بن سلمان طی درگیری در داخل کنسولگری سعودی در استانبول جان باخته است. پس از این ادعا، یک مقام سعودی خبر داد که خاشقچی را خفه کرده اند.
روایت عربستان در مورد ماجرای قتل خاشقچی بارها تغییر کرده است. مقام های سعودی در ابتدا اخبار مربوط به ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان را رد و اعلام کردند که وی پس از ورود به کنسولگری، این ساختمان را ترک کرده است. 
خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله بن سلمان به رشته تحریر درآورده بود.
وی 10 مهر ماه برای ثبت ازدواج خود با یک زن تبعه ترک وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما هیچ گاه از این ساختمان بیرون نیامد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.