آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی(ع) قرار داریم اظهار داشت: چند سالی است که به برکت خون شهیدان که این راه را به روی ما باز کردند شاهد برپایی گسترده مراسم اربعین حسینی هستیم و عده زیادی از مردم ما برای زیارت اربعین در این ایام به کشور عراق سفر می‌کنند و خوب است که در این ایام هر یک از زائران به نیابت از شهیدی زیارت اربعین را به جای آورد.

 

وی گفت: مراسم اربعین مختص به شیعه نیست و امسال نیز با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی که وجود دارد امید است که بیش از دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور یابد و حضور باشکوه ملت در مراسم اربعین نشان‌دهنده اقتدار و شکوه امت اسلامی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: این مراسم با حضور ادیان و مذاهب مختلف برگزار می‌شود و آنان خودشان را به خیل عزاداران سیدالشهدا(ع) می‌رسانند که این حرکت بسیار ارزشمند است.

وی افزود: کسانی که بستر  لازم برای حضور زائران در مراسم اربعین را فراهم می‌کنند از آنان قدردانی می‌کنیم اما ممکن است در این مسیر توطئه‌ها و کارشکنی‌هایی نیز وجود داشته باشد که امید است با همراهی ملت ایران و همچنین پذیرایی گرم مردم عراق در مقابل توطئه دشمنان در زمینه تفرقه افکنی بین ایران و عراق خنثی شود.

مسئولان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به ربودن تعدادی از مرزبانان بیان داشت: متاسفانه ۱۴ نفر از نیروهای مرزی توسط دشمنان و تروریستها ربوده شدند که از مسئولین می‌خواهیم که با همکاری دولت پاکستان این عزیزان را به کشور بازگردانند.

 وی افزود: مسئولان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند چرا که دشمنان در اطراف کشور ما برای ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی دارند و آماده باش‌های ما باید ۱۰۰ درصد باشد تا بتوانیم از بحران‌های پیش‌رو به سلامت عبور کنیم.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به کشته‌شدن روزنامه‌نگار سعودی در سفارت عربستان در ترکیه بیان داشت: این جنایت بسیار شرم‌آور بود و خداوند وقتی بخواهد کسی را رسوا کند اینگونه نتیجه‌اش می‌شود و آنان کاری کردند که موجب رسوایی برای خودشان شد.

وی ادامه داد: سازمان‌های عریض و طویل حقوق بشری و بین المللی که برای کوچکترین مسئله در جمهوری اسلامی ایران بیانیه و قطعنامه می‌دهند باید دید در این حادثه چگونه واکنش نشان می‌دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در این حادثه یک فرد به طور فجیعی کشته شده است، افزود: باید منتظر بود تا رفتار سازمان‌های بین المللی را در قبال این جنایت را مشاهده کرد.

وی ابراز داشت: ایران می‌داند که اینگونه جنایات به راحتی به فراموشی سپرده خواهد شد و سرپوشی از سوی کشورهای قدرتمند بر روی آن صورت می‌گیرد و رئیس جمهور آمریکا هم آشکارا می‌گوید ما منافع سرشار درآمدی از سوی عربستان را نمی‌توانیم به خاطر کشته شدن یک نفر کنار بگذاریم و او راه را اینگونه نشان داد که مسئولان سعودی بگویند از این ماجرا اطلاع نداشتند و افرادی خودسر این اقدام را انجام دادند.

امام جمعه قم افزود: دشمنان ما ماهیتی این گونه دارند و ما نباید شیفته الفاظ و عبارات این گونه کشورها شویم و فریب حرف‌های به ظاهر زیبا و ورق پیچیده آنها را بخوریم که این واقعیت بشر است.

وی اضافه کرد: کوچکترین اتفاقی که در کشور ما رخ می‌دهد با موج رسانه‌ای دشمنان رو به رو می‌شویم اما در قبال این حادثه سکوت کردند و باید بدانیم که همواره در برابر توطئه‌های دشمنان باید ایستادگی کرد.

نخبگان گنجینه‌های کشور هستند

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: نخبگان و استعدادهای برتر در روزهای گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کردند و باید دانست که نخبگان گنجینه‌های کشور هستند و این واقعیتی انکار ناپذیر است.

وی بیان داشت: امروز وقتی دشمن مطرح می‌کند که کشور در حال فروپاشی است رهبر معظم انقلاب سه اقدام مهم را انجام می‌دهند که شکوه و عظمت بسیجیان در ورزشگاه آزادی و همچنین دیدار با نخبگان و نیز تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی از جمله آنها بود که این صلابت و تدبیر رهبری که برای ۵۰ سال آینده الگوی پیشرفت ترسیم کرده‌اند دشمنان را نگران و ناامید می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما به افق‌های دور نگاه می‌کنیم و به حرف‌های شیطنت آمیز دشمنان توجهی نداریم و امروز رهبر معظم انقلاب با نگاه تیزبین خود افق‌های دور را می‌بینند و با برنامه‌ها و اقدامات خود پاسخ‌های دندان شکنی به دشمنان می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.