شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#شاهزاده سعودی

علت تغییر لحن بن‌سلمان نسبت به ایران از زبان شاهزاده سعودی

کدخبر: 413180
اقتصاد نیوز : عبدالرحمن بن مساعد، شاهزاده سعودی می‌گوید که برخی متغیرهای بین المللی باعث تغییر لحن محمد بن سلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزار ناس‌ نوشت، یکی از شاهزادگان سعودی بازگشت احتمالی واشنگتن به برجام را دلیل تغییر لحن ولیعهد عربستان نسبت به ایران می داند.

عبدالرحمن بن مساعد، شاهزاده سعودی می‌گوید که برخی متغیرهای بین المللی باعث تغییر لحن محمد بن سلمان نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است.

این شاهزاده سعودی که از طریق کلاب هاوس در یک نشست شرکت کرده بود خاطرنشان کرد: درخصوص روابط با ایران برخی رویکردهای بین المللی درحال تغییر است زیرا آمریکا آماده بازگشت به برجام است.

عبدالرحمن بن مساعد در ادامه گفت: برخی درمورد دلیل تغییر لحن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در رابطه با ایران سوال می کنند، دلیل تغییر لحن محمد بن سلمان نزدیک شدن زمان بازگشت به برجام‌ است زیرا عربستان تلاش می کند که در این توافق حضور داشته باشد و سناریوی توافق قبلی که در سال ۲۰۱۵ امضا شد تکرار نشود؛ توافقی که میان ایران و جامعه بین المللی بدون مشارکت کشورهای منطقه انجام شد.

وی همچنین تاکید کرد که هر اتفاقی رخ بدهد عربستان حامی مساله فلسطین خواهد ماند و موضع خود را تغییر نخواهد داد.