زهر این حیوان کرونا را درمان می کند!

ایندپندنت گزارش داد، زهر عقرب در سراسر جهان در درمان‌های سنتی به کار می‌رود. اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه آبردین کشف کرده‌اند ترکیبی خارق العاده از سم‌های عقرب به مقابله با سویه‌های ویروس کرونا کمک می‌کند.

برای انجام این پژوهش عقرب‌هایی از صحرای مصر جمع آوری شدند و قبل از آنکه دوباره در محل زندگیشان رها شوند، زهر آن‌ها گرفته شد. طبق یافته‌ها زهر‌های مذکور حاوی پپتید‌هایی هستند که بسیاری از آن‌ها نوروتوکسین‌های قوی و کشنده هستند. اما علاوه بر آن سم‌های مذکور ویژگی‌های آنتی باکتریال و آنتی ویروسی قدرتمندی دارند و تصور می‌شود از غدد سم در بدن حیوان در مقابل عفونت مراقبت می‌کنند.

محققان معتقدند پپتید‌های مذکور سرآغازی برای طراحی دارو‌های ضد ویروس کرونای جدید هستند.

پژوهش مذکوربه رهبری وائل حسین محقق ارشد انستیتو علوم پزشکی دانشگاه آبردین و محمد عبدالرحمان استاد دانشکده جانورشناسی دانشگاه کانال سوئز انجام می‌شود.

عبدالرحمن در این باره می‌گوید: برخی از خطرناک‌ترین عقرب‌های جهان در مصر زندگی می‌کنند. سم آن‌ها تاکنون به طور کامل بررسی نشده و احتمالا منبعی جدید برای توسعه درمان‌های تازه است.

این پژوهشگران مواد شیمیایی مفید را از زهر عقرب استخراج و پتانسیل استفاده از آن‌ها برای مقابله با کووید ۱۹ را بررسی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.