عوارض مرگبار  آرایش کردن مداوم بر سلامتی

کرم زدن، سرمه کشیدن، خط چشم های دنباله دار و رژلب های براق بخشی از آرایش خانم هاست. البته موارد بیشتری وجود دارد که می دانید ؛ گاهی نمی توانیم تصور کنیم چطور بدون استفاده از این لوازم از خانه بیرون برویم چرا که به شدت به این لوازم وابسته هستیم اما بهتر است کمی بیشتر در این مورد یعنی خطرات آرایش کردن مداوم بدانید.

عوارض و خطرات آرایش کردن مداوم

متن زیرا را بخوانید تا متوجه عوارض استفاده روزانه از لوازم آرایش شوید:

خراب شدن پوست سالم

اغلب کرم و پودرها پوست را زیبا می کند اما بدون تعارف آسیبی که به پوست میزند بیشتر از فایده آن است. پودرها طولانی مدت و تاشب روی پوست می ماند و از آنجا که لوازم آرایش حاوی موادشیمیایی هستند این ماندگاری پوست راخراب می کند بنابراین برای یک زیبایی موقتی بطور دائم بخود صدمه نزنید.

چروکیدگی پوست

وقتی لوازم آرایشی را بصورت میزنید چربی طبیعی، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز پوست شسته می شود در نتیجه پوست شل و چروک شده و همین باعث می شود پیر بنظر برسید. افراد سالخورده دنبال راهی برای زنده و نرم کردن پوست هستند در صورتیکه برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست دشوار است بنابراین از آرایش روزانه خودداری کنید تا جوانتر به نظر برسید.

جوش

بدترین چیزی که جوش های روی پوست را تغذیه می کند لوازم آرایش است، لوازم آرایش برای رشد اکنه و جوش فضا ایجاد می کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را کاهش می دهد.

ضعف ناخن ها

کوتاه کردن ناخن ها قدیمی شده و لاک زدن ناخن مد است؛ ناخن بدون لاک ساده بنظر میرسد. وقتی ناخنها را برای مدت کوتاهی لاک میزنید در طولانی مدت بیرنگ میشوند همچنین استفاده بیش از حد از مواد مانیکور و پدیکور ناخن ها را ضعیف و شکننده می کند و استون مواد موجود در لاکها به قوت ناخن ها آسیب میزند.

آسیب لب ها

لبهای نرم و صورتی همیشه زیبا هستند، رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور افراد برای اینکه دلرباتر شوند از رژلب مدت دار استفاده می کنند. این کار در خیلی مواقع به لب آسیب میزند چرا که به واسطه ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگر خیلی اینکار را تکرار کنید به مغز آسیب میرسد و حتی موجب فشارخون بالا و ضعف در هماهنگی عضلات می شود.

موانع رشد مو

چه دختران و چه پسران همگی موهای پرپشت را دوست دارند اما امروزه آسیب به رنگ و ریشه مو رایج است چون از مضرات ژلها، سرم و نرم کننده هاب مو بی خبر هستید اما وقتی به ریزش مو، شوره و خارش میرسیم متوجه می شویم باید از مصرف آن خود داری کنیم.


عفونت چشم:

چشم ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند، درست است که ریمل مژه ها را زیبا تر می کند اما ممکن باعث ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم اگر هر روز استفاده کنید باعث خارش، سوزش، قرمزی، خشکی آب چشم، حساسیت و عفونت می شود. سایه هم همین طور اگر وارد چشم شود عفونت را تشدید می کند.

 رنگ و رو رفتگی پوست

ممکن است از کرم و رژگونه بسیار استفاده کنید اما مصرف زیاد آن باعث رنگ و رو رفتگی می شود و کم کم جای رنگ پوست طبیعی را میگیرد.

اختلالات پوستی

اگر بطور منظم از کرم ها و پودرها استفاده می کنید سدیم سولفات موجود در آن دیواره های محافظتی پوست را تا ۱۰ درصد کاهش میدهد پس اگر احساس التهاب خارش قرمزی جوش کردید نشانه ی واضحی در توقف مصرف لوازم آرایشی است.

 آلرژی پوستی

پارابن موجود در مواد آرایشی ریشه عفونت و آلرژی است حتی مواد عطری بطور منفی با نورخورشید واکنش نشان میدهد و لکه های تیره ای روی پوست ایجاد می کند.

سردرد

از لحاظ علمی ثابت شده که مواد شیمیایی موجود در محصولات شیمیایی سردرد ایجاد می کند پوشاندن صورت بخصوص پیشانی با کرم بطور ناگهانی احتمال میگرن، گیجی، حالت تهوع و استفراغ را بالا میبرد که خستگی و ضعف را درپی دارد در واقع بوی لوازم آرایشی باعث سردرد می شود.

افسردگی

موادی مثل پارابن و تریک لوسن برای سلامتی مضر هستند و تعادل هورمون ها را بهم میریزند اما واقعا چه کسی فکرمیکرد مواد آرایشی تا این حد عوارض داشته باشد.

پف زیر چشم

اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی زودتر واکنش نشان می دهند هیچکسی تیرگی های زیر چشم را دوست ندارد، مطالعات نشان داده علاوه برخواب نامنظم مواد آرایشی نقش مهمی را درپف زیر چشم دارد که پوشاندن آن با آرایش باعث تشدید می شود.

اختلال تنفس

سالیسیلیت موجود در لوازم  آرایشی تنفس را دچار مشکل و حتی منجر به آسم می کند و روی ریه ها تاثیر می گذارد.

سرطان

یکی از نتایج مهلک بدست آمده دراستفاده لوازم آرایشی بیماری های کشنده ای مثل سرطان است برای اینکه لوازم آرایشی ضد آب درست کنند مجبور به استفاده بیشتری از مواد شیمیایی هستند که سرطان سینه، پوست و خون را شدت میدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.