ارائه شکایت از قاضی پرونده انفجار بیروت

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که این وکیل لبنانی امروز گزارشی علیه «جعجع» و «البیطار» که از نظر این وکیل، در تحقیقات انفجار بندر بیروت به عنوان بازیگر، مداخله کننده، شریک یا محرک جنایت تروریستی ظاهر می‌شوند را به دادستانی لبنان ارائه کرد. 

تأمین مالی تروریسم، تضعیف حیثیت دولت، ارتکاب جنایات فتنه‌انگیز و تحقیر قانون و قانون اساسی لبنان و اقدام مغایر با آن از دیگر موارد اتهامی علیه سمیر جعجع و قاضی البیطار است که این وکیل در گزارش خود به دادستان لبنان به آن‌ها اشاره کرده است.  

طارق البیطار قاضی پرونده انفجار بندر بیروت سه‌شنبه هفته گذشته، قرار بازداشت «علی حسن خلیل»  وزیر سابق و معاون کنونی «نبیه بری»  رئیس پارلمان لبنان را در ارتباط با انفجار بندر بیروت صادر کرده بود. 

در این پیوند، هواداران «حزب‌الله» و «جنبش امل» پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد «طارق البیطار»  بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت به خیابان‌ها آمدند و در مقابل کاخ دادگستری لبنان به شکل مسالمت‌آمیز تجمع کردند اما به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب شهادت هفت لبنانی و مجروح شدن ۶۰ نفر دیگر شد. 

به دنبال این تیراندازی‌ها به سمت تظاهرکنندگان لبنانی در منطقه «الطیونه» بیروت، برخی انگشت اتهام را به سمت عناصر حزب  نیروهای لبنان به سرکردگی «سمیر جعجع»  نشانه رفتند.

جنبش‌های حزب‌الله و امل به دنبال این جنایت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» بوده‌اند. 

با این حال، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان، روز جمعه در جریان مراسم تشییع شهدای حادثه تیراندازی در بیروت در اظهاراتی اعلام کرد که حزب‌الله و جنبش امل هیچ فراخوانی برای تجمع مردمی نداده بودند و مردم خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند. 

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان با بیان اینکه خون شهدای این حادثه پایمال نخواهد شد، گفت که حادثه روز پنجشنبه یکی از اقداماتی بود که سفارت آمریکا در بیروت آن را مدیریت کرده است. 

صفی الدین تاکید کرد که هدف از آنچه اتفاق افتاد، ایجاد فتنه و جنگ داخلی بود؛ حزب‌الله هرگز به جنگ کشیده نخواهد شد، اما در عین حال نمی‌گذارد خون شهدا هدر برود. 

همچنین سید حسن نصرالله در سخنرانی دوشنبه شب خود با اشاره به حادثه الطیونه اعلام کرد که برنامه واقعی حزب نیروهای لبنان جنگ داخلی در لبنان است.

شکایت علیه سمیر جعجع و قاضی پرونده انفجار بیروت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.