عامل حادثه تیراندازی در بیروت از نگاه حزب‌الله

وی افزود: حزب القوات اللبنانیه در تلاش بود جنگ داخلی جدیدی در لبنان به راه اندازد و در این زمینه مدت‌ها پیش برنامه ریزی را آغاز کرده‌ است.

رییس شورای اجرایی حزب الله اضافه کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها شتاب زده برای ایجاد جنگ داخلی این حزب را تحریک می کند.

صفی الدین گفت: حزب القوات اللبنانیه خواست لبنان را به جنگ داخلی نفرت انگیز بازگرداند. آن ها این کشتارها را به راه انداختند و با آن رشد می‌کنند. و این حزب در  ازای پول به خواسته‌ آمریکایی‌ها پاسخ مثبت می‌دهد.

وی افزود: آنچه روز گذشته شاهدش بودیم، بخشی از اقداماتی بود که سفارت آمریکا در لبنان آن را مدیریت و برخی طرف‌های عربی آن را تأمین مالی می‌کنند.

این مقام حزب الله اضافه کرد: ما نه به جنگ مذهبی و نه جنگی داخلی کشیده خواهیم شد؛ اما نمی‌توانیم اجازه دهیم خون شهدای ما پایمال شود.

رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: همان گونه که داعش و جبهه النصره برای لبنان خطرناک بود، خطر دیگری نیز وجود دارد که منبع آن طرح جدید آمریکاست.

تجمع روز پنجشنبه مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور به خشونت کشیده شد و بنا به اعلام رسانه‌ها این خشونت هفت کشته و ۶۰ زخمی داشته ا ست.

بنابر اعلام رسانه‌ها ارتش لبنان، شماری از عناصر مسلح حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به سمیر جعجع را در حالی که ادوات نظامی و سلاح به همراه داشتند در یکی از مناطق جبل لبنان بازداشت کرد.

حزب الله: سفارت آمریکا در حادثه تیراندازی بیروت نقش دارد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.