سیاست دوگانه ایران برای زندگی بدون برجام چیست؟

پلتیکو به نقل از مقامات ارشد اروپایی گزارش داده است که مقامات غربی نسبت به انگیزه‌ها و اهداف تهران از این تأخیر، موضع تهران برای از سرگیری مذاکرات و حتی عزم ایران برای ادامه دادن این مذاکرات دچار تردید و نگرانی های جدی هستند. همچنین روزنامه گاردین مدعی شده است اسرائیل برنامه‌های نظامی خود را تشدید و تسریع کرده، و نوشته است: «شاهین‌ها از هر سو مترصد و آماده‌اند تا با تعلل بیشتر ایران، میدان را به دست بگیرند و ایده‌های جنگ‌طلبانه خود را عملی کنند».

در تلاش برای شروع سریع روند مذاکرات انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام، پنج‌شنبه در تهران با علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، دیدار کرد و مقرر شد ادامه این مذاکرات برای بررسی جزئیات و چگونگی از سرگیری مذاکرات احیای برجام در بروکسل برگزار شود. با این حال پلتیکو مدعی است «تلاش اروپا و آمریکا برای تطمیع ایران به ازسرگیری فوری مذاکرات» ناکام مانده و مأموریت مورا «نتوانست از تعهد تهران به مذاکرات جدید اطمینان حاصل کند».

استفانی لیختن اشتاین، خبرنگار  سرویس اروپایی پایگاه رسانه‌ای پلتیکو گزارش داد که یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید «آنها هنوز آماده مشارکت در مذاکرات وین نیستند». در عوض ، ایران متعهد شد در هفته های آینده در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا ملاقات کند تا در پایان آخرین دور مذاکرات در ماه ژوئن ، که در وین انجام شد ، در مورد جزئیات متون روی میز مذاکره کند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «استراتژی دوگانه ایران برای زندگی بدون برجام» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.