ترکیه 10 سفیر اروپایی را احضار کرد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه سفیران ۱۰ کشور را به دلیل بیانیه مشترک آنها مبنی بر آزادی «عثمان کاوالا»، تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور، احضار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «ترکیه یک دولت قانون‌مدار است. هیچ دولت یا هیچ طرف دیگری نمی‌تواند در مورد مراحل قانونی به دادگاه‌های ترکیه تحکم کند. فرایند قضایی در مورد عثمان کاوالا، که توسط دادگاه‌های مستقل انجام شده، ادامه دارد. همه باید به این فرایندهای قضایی احترام بگذارند».

«عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم ترکیه (عدالت و توسعه) نیز در توئیتی نوشت: «این یک الزام است که همه نهادهای دیپلماتیک به حاکمیت کشور ما و استقلال دستگاه قضائیی ترکیه احترام بگذارند و از مداخله در امور داخلی ما خودداری کنند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی همچنین گفت: «ما خوشحالیم که دیپلمات‌های شاغل در کشور ما به روابط بین ملت ما و دولت‌های خودشان کمک می‌کنند. ولی ما قاطعانه اظهارات غلط آنها را در مورد حاکمیت کشورمان رد می‌کنیم».

روز سه‌شنبه بود که سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی کاوالا شدند که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.