حتما بعد از خوردن غذای سنگین این کارها را بکنید

همه افراد به نوعی مراقب سلامتی خود هستند و در این راستا ممکن است تن به خوردن غذاهای مضر یا سنگین ندهند اما بعضی اوقات هوس خوردن غذاهایی می کنیم که برای سلامتی بدن مضر است اما با رعایت کردن نکاتی که در ادامه این گزارش به آنها اشاره شده است، این ضررها به حداقل می رسد.

1.آب ولرم

نوشیدن آب بعد از وعده غذایی پیشنهاد نمی شود اما اگر غذایی سنگین با روغن زیاد خورده اید حتما بلافاصله یک لیوان آب ولرم بنوشید تا سیستم گوارشی با حداکثر توان خود اقدام به هضم غذا کند در غیر این صورت حجم زیادی از غذای دوغنی در معده باقی می مانند و آسیب جدی به سیستم گوارشی وارد می کند.

2.پیاده روی

سعی کنید پس از خورن غذای سنگین حتما برای چند دقیقه پیاده روی داشته باشید البته با سرعت آرام چراکه اگر سرعت پیاده روی زیاد باشد انرژی کافی برای هضم غذا در بدن باقی نمی ماند.

3. به دور بودن از خوراکی های سرد

بسیاری از افراد عادت دارند که پس از خوردن غذای سرد به سراغ بستنی یا انواع دیگر دسرهای سرد می روند که در این صورت نه تنها دسر در بدن هضم نمی شود بلکه از هضم غذای اصلی نیز جلوگیری می کند و تا چند روز سیسم گوارشی را به خود درگیر می کند.

4. ادامه روز با وعده های سبک

اگر برای یک وعده غذایی بیش از حد غذا خورده اید، وعده های غذایی بعدی روز را باید سبک میل کنید تا سیستم گوارشی بدن بتواند تا آخر روز این وعده سنگین را هضم کند؛ همچنین توجه داشته باشید که وعده غذایی بعدی حاوی منابع غنی از پروتئین باشد و تا روز بعد از کربوهیدرات صرفه نظر کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.