تغییرات گسترده در بانک مرکزی/ کدام مدیران عوض می‌شوند؟

پیگیری‌ها حاکی است صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی به‌دنبال تغییر ۶ مسئول ارشد بانک مرکزی است.

یکی از این تغییرات، تغییر معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی است که براساس اطلاعات به دست آمده، ابوذر سروش، جایگزین مهران محرمیان خواهد شد، سروش از سال ۹۵ تاکنون عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات و معاون فناوری‌های نوین بانک توسعه صادرات بوده است.

همچنین شنیده‌ها حاکی‌ست که سعید مستشار به جای ابوالفضل نجارزاده به سمت معاون اداری و مالی بانک مرکزی منصوب خواهد شد، پیش از این مشتشار با حکم صالح آبادی که آن زمان مدیرعامل‌ بانک توسعه صادرات بود، مدیرعامل بانک مشترک ایران- ونزوئلا شد و در دوران ریاست صالح آبادی بر سازمان بورس، با حکم وی مدیریت روابط عمومی سازمان بورس را برعهده داشت.

رئیس کل بانک مرکزی به‌تازگی مسئول حراست بانک مرکزی را برکنار کرد اما هنوز جایگزینی برای این سمت تعیین نکرده است، شنیده‌ شده ‌است به‌زودی علی احمدی، مسئول حراست بانک توسعه صادرات، برای این سمت تعیین خواهد شد.

پیگیری ها حاکی است دامنه تغییرات رئیس کل بانک مرکزی به حوزه معاون ارزی، معاون نظارت و دبیر کل بانک مرکزی هم می‌رسد.

طبق شنیده‌ها غلامرضا پناهی که در دوران مدیرعاملی عبدالناصر همتی در بانک ملی، معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی بود و پس از تصدی سمت ریاست بانک مرکزی توسط همتی، با حکم وی به سمت معاونت ارزی بانک مرکزی انتخاب شد، قرار است به‌زودی به سمت مدیریت شعبه بانک ملی در لندن منصوب شود اما تا زمان تعیین فرد جدید به فعالیت خود برای این سمت ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.