سود حیرت‌انگیز فروش یک نقاشی پاره!

تابلو نقاشی «دخترک و بادکنک بنکسی»‌ اثر «بنکسی» که پیش‌تر رشته‌رشته شده بود در یک حراجی به چندین برابر قیمت برآورد شده فروخته شد.

یکی از تابلوهای نقاشی «بنکسی»‌ هنرمند مشهور خیابانی در یک حراجی به قیمت ۱۸.۵ میلیون پوند فروخته شد.

این نقاشی که در حقیقت همان تابلو نقاشی «دخترک و بادکنک» است پس از آنکه در حراجی پیشین در مقابل چشم همگان به طور خودکار رشته‌رشته‌ شد با نام «عشق در سطل‌زباله» شناخته می‌شود.

این نقاشی در حراجی اخیر ساتبیز لندن به قیمت ۱۸,۵۸۲,۰۰۰ میلیون پوند فروخته شد با این حال قیمت تخمینی برای این اثر ۴ الی ۶ میلیون پوند برآورد شدخه بود.

این اثر هنری پیش از این در سال ۲۰۱۸ در حراجی ساتبیز به یک زن اروپایی ناشناس به قیمت یک میلیون پوند فروخته شده بود. در آن سال لحظاتی پس از آنکه این اثر فروخته شد صدای زنگی شنیده شد و نقاشی به طورخودکار رشته‌رشته شد. در نهایت فقط بخشی از نقاشی که در آن بادکنک قرمز رنگ به تصویر کشیده است در قاب نقاشی سالم باقی ماند.

طرح نقاشی «دخترک و بادبادک قرمز»‌ که یک دختربچه را در کنار یک بادکنک قرمز قلبی‌شکل به تصویر می‌کشد، نخستین‌بار بر روی دیوار خیابانی در شرق لندن دیده شد و پس از آن‌ها بارها بازآفرینی شد.

با اینکه نام «بنکسی» به عنوان یکی از آشناترین نام‌ها در جهان هنر به شمار می‌رود اما هویت این هنرمند همچنان ناشناس باقی مانده است. آثار این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.