ماجرای نوشتن اولین رزومه رسمی در تاریخ

ارباب نامی‌بنده، به وضوح شاهد آن هستیم افرادی که ادعا دارند مهارت دارند در ساخت سازوکار جنگی، اختراعات و عملیات حال‌حاضر، تفاوتی با آنچه قبلا بود، ندارند. بنابراین وظیفه خود دانستم که خدمت شما عرض کنم حاضرم با تمام توانایی‌هایی که دارم برای شما و در خدمت شما فعالیت کنم، بدین منظور پاره‌ای از کارهایی را که در توانم هست انجام دهم و به‌نظر بنده مفید خواهند بود، به شرح زیر است: من چند نمونه طرح پل بسیار سبک اما قدرتمند در اختیار دارم که امکان حمل آنها آسان است و می‌توان هر زمانی با کمک این پل‌ها از روی دشمنان عبور کرد. در ضمن، این پل‌هایی که بنده آنها را اختراع کردم بسیار مقاوم هستند حتی در برابر آتش که می‌توانند به راحتی حمل و کار گذاشته شوند و البته چند روش برای از بین بردن پل‌های دشمن هم دارم. من می‌دانم چطور و چه زمانی از محاصره می‌توان گریخت. چطور در هنگام محاصره آب را ذخیره کرد، پل‌های مختلفی ساخت، راه‌ها را پوشاند و از ماشین‌های دیگری برای گریز از محاصره استفاده کرد. اگر در شرایطی گرفتار شدیم که به‌دلیل ارتفاع زیاد زرادخانه، استحکام و مقاومت محل نتوانستیم برنامه بمباران دشمن را اجرا کنیم، من روش‌هایی برای خرد کردن سنگ‌ها و بنای دستگاه بمباران سنگ حتی روی سنگ‌ها بلد هستم.

من خمپاره‌هایی ساخته‌ام که به‌وسیله آن می‌توان سنگ‌های کوچکی به سمت حریف پرتاب کرد که دود حاصل از این ماده مشتعل‌شونده بر روی سنگ‌ها می‌تواند دشمنان را بترساند، گمراه کند و در آنها نگرانی ایجاد کند و اگر جنگ در آب‌ها باشد، من تعدادی اسلحه و وسیله دفاعی قابل اطمینان دارم که می‌توان به کمک آنها از مهیب‌ترین شلیک‌های دشمن در امان ماند.

من طرح‌هایی برای ساخت تونل‌های مخفی زیرزمینی دارم که می‌توانیم به راحتی در زمان جنگ حتی آنها را بسازیم و بدون هیچ سر و صدایی از زیر زمین به محل موردنظر برسیم حتی اگر در این مسیر رودخانه‌ای باشد.

من می‌توانم ارابه‌هایی امن، غیرقابل نفوذ و ضدضربه دشمن بسازم که بتوانیم به دل نیروهای دشمن نفوذ کنیم و خطوط دفاعی آنها را بشکنیم که هیچ انسانی قادر به مقابله با آن نباشد. در صورتی که راننده این ارابه می‌تواند کاملا امن و بدون هیچ تاخیر زمانی برگردد.

در صورت لزوم، من می‌توانم حتی از وسایل ابتدایی، وسایل جنگی و قابل استفاده‌ای بسازم که دشمن قادر به مقابله با آنها نباشد. هر وقت عملیات بمباران دشمن شکست خورد، من می‌توانم منجنیق قدرتمند، توپ‌های جنگی و انواع سلاح‌های سخت و غیرقابل مقابله با آنها بسازم که بسته به شرایط مختلف نوع آنها نیز متنوع خواهد بود.

در زمان صلح، من باور دارم که می‌توانم ایده‌های عالی در زمینه ساخت‌وساز و ترکیب ساختمان‌ها و عمارات شخصی و عمومی بدهم؛ و البته در زمینه انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر نیز همین‌طور.

من قادر به ساختن انواع مجسمه‌های نفیس از مرمر، مس و سفال هستم و می‌توانم نقاشی از هرچیزی با هر محتوایی بکشم.

و اگر هرکسی هرکدام از موارد فوق را غیرممکن و به دور از عقل و منطق توصیف کرد، من کاملا آمادگی‌اش را دارم تا با تجربیاتی که دارم در هرکجا که شما دستور بفرمایید، در محل اقامت یا هرجای دیگری که صلاح می‌دانید آنها را بسازم و آزمایش کنم.