آخرین خبرها از بازار خودروهای داخلی+جدول قیمت‌ها

فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت دلار در تشدید رکود بازار خرید و فروش خودرو اثر قابل توجهی داشته است، نرخ دلار از حدود یک هفته گذشته شکل نزولی به خود گرفت و کاهشی شد، در روزهای اول بازار خودرو در برابر نزولی شدن قیمت دلار مقاومت کرد و به رویه خود در بازار  ادامه داد، اما با تداوم نوسان کاهشی شدن قیمت دلار بازار خودرو هم از موضع خود عقب نشینی کرد و طی ۳ روز گذشته شکل نزولی به خود گرفت.

اما آنچه شاید بیش از همه بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده بی ثباتی است که در بازار حاکم است، نبود ثبات موجب شده تا کمتر خریداری حاضر به خرید خوردو آن هم در شرایط فعلی بازار شود، در شرایط کنونی عده ای خوشبین به افزایش قیمت ها هستند و حاضر به فروش خودروهای خود نیستند و عده ای دیگر امید به کاهش قیمت خودرو بسته اند و تا ثابت شدن بازار تمایلی برای خرید از خود نشان نمی دهند. در این شرایط امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۰ محصولات پرتیراژ ایران خودرو افتی ۱ تا ۲ میلیون را تجربه کردند و برخی خودروها نیز ثبات قیمت را پیش گرفتند.  

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷  » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» در بازار افت دو میلیونی قیمت داشته اند و «رانا پلاس»، «دنا معمولی» ، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» و « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» افت یک میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند و «سمند LX با موتورEF۷» ،« سمند سورن پلاس » و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز با افت دو میلیون تومانی در بازار به ۴۶۵ میلیون تومان رسید و «دنا معمولی» نیز با افت یک میلیون تومانی در بازار ۳۲۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که در میان  محصولات ایران خودرو امروز « پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با افت یک میلیونی در بازار  ۲۴۹ میلیون تومان معامله شد و قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز در بازار به ۲۹۳ میلیون تومان رسید، اما مدل صندوقدار این خودرو امروز بدون تغییر در بازار ۲۸۸ میلیون عرضه شد.

با توجه به روند بازار می توان گفت «رانا پلاس» نیز امروز افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به ۲۷۰ میلیون تومان در بازار رسید.

در مقابل خودروهایی که امروز افت قیمت داشتند «سمند LX با موتورEF۷» ،« سمند سورن پلاس » و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند. با این شرایط  «سمند سورن پلاس» امروز در بازار امروز با قیمت ۳۱۱ میلیون تومان در بازار عرضه شد و «سمند LX با موتورEF۷» نیز در بازار ۲۶۳ میلیون تومان قیمت خورد از سوی دیگر «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز با قیمت ۲۸۸ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 

ایران 20

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.