خبر خوش کیم جونگ اون به مردم  کره شمالی و کره جنوبی

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد که پیونگ یانگ قصد دارد خطوط ارتباطی خود با کره جنوبی را مجددا راه اندازی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون دبیر کل حزب کارگران کره در چهاردهمین مجمع خلق کره گفت، پیونگ یانگ قصد دارد در راستای کاستن از تنشها و پیشبرد صلح پایدار در شبه جزیره کره خطوط ارتباطی بین کره‌ای را احیا کند. 


این مطالب را بخوانید؛

این جو بایدنی نبود که انتظارش را داشتیم!

تحلیل احمدی‌نژاد از نوسانات ارزی

 


 

 

براساس این گزارش، به دنبال اعلام کیم جونگ اون، سازمانهای مربوط در این زمینه اعلام کردند که از ساعت ۹ صبح دوشنبه ۴ اکتبر خطوط ارتباطی و تماس بین سئول و پیونگ یانگ مجددا بازیابی خواهد شد.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه نوشته، مقامات کره شمالی باید به اقدام با معنای کره شمالی در بازگشایی خطوط تماس توجه کنند و تلاشهای خود را برای نجات روابط میان دو کشور و حفظ صلح در شبه جزیره افزایش دهند.

رهبر کره شمالی پنجشنبه گذشته نیز از تمایل خود و آمادگی کشورش برای ازسرگیری تماس‌ها و گفت‌وگو با همسایه جنوبی خبر داده بود.

کیم جونگ همچنین گفته بود، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره بازسازی می‌شود.

کره شمالی در ماه اوت گذشته به دنبال نادیده گرفتن هشدارهای پیونگ یانگ در مورد مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، خطوط ارتباطی خود با سئول را قطع کرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.