کره شمالی آزمایش موشکی سئول را ناشیانه خواند

رویترز گزارش داد، روز چهارشنبه هم کره جنوبی و هم کره شمالی که مشغول توسعه تسلیحاتی هر چه پیچیده‌تر در ضمن تداوم بن بست در تلاشها برای کاستن از تنش در شبه جزیره کره هستند، دست به آزمایش موشکهای بالستیک زدند.

جانگ چانگ ها، رئیس آکادمی علوم دفاع ملی کره شمالی، یکی از مراکز حوزه تامین و توسعه تسلیحات وابسته به دولت این کشور، در مقاله‌ای در خبرگزاری رسمی این کشور، کی.سی.ان.ای، نوشت که تصاویر رسانه‌ها از جدیدترین موشک کره جنوبی یک سلاح "ناشیانه" را که حتی شکل یک موشک بالستیک پرتابی از زیردریایی نیست، نشان می‌دهند.

جانگ اظهار کرد، به نظر می‌رسد این موشک یک نسخه از موشکهای بالستیک زمین به زمین مدل هیونموی کره جنوبی باشد که بخش کلاهکش تقلیدی از موشک K-۱۵ SLBM هند است.

وی افزود، تصاویر مربوط به این آزمایش موشکی نشان دادند که کره جنوبی هنوز به تکنولوژی‌های کلیدی برای پرتاب از زیرآب شامل تحلیل پیچیده جریان سیال دست نیافته است.

جانگ تاکید کرد: به طور خلاصه این اقدام را باید یک اقدام ناشیانه خواند. اگر این واقعا یک موشک پرتابی از زیردریایی است پس صرفا در مراحل ابتدایی و نوزادی قرار دارد.

وزارت دفاع کره جنوبی به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداد.

جانگ خاطرنشان کرد، این سلاح هنوز به مرحله‌ای که ارزش تاکتیکی و استراتژیک پیدا کرده باشد و تهدیدی علیه کره شمالی به حساب بیاید نرسیده اما مقاصد کره جنوبی در قبال تداوم توسعه موشکی را زیر سوال برد.

جانگ تاکید کرد: تلاشهای مشتاقانه کره جنوبی به منظور ارتقای سیستمهای تسلیحاتی زیردریای‌های خود به وضوح نشان دهنده تشدید تنش نظامی در شبه جزیره کره است و همزمان بار دیگر ما را بیدار ساخته و ما را نسبت به کاری که باید انجام دهیم مطمئن می‌سازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.