خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از منابع وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) احتمالا چند موشک پرتاب کرده است.

بنا بر این گزارش، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته است، این «پرتابه‌های نامشخص» از سمت استان شمالی «پیونگان» در مسیر شرقی در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر امروز صورت گرفته است.

این پرتاب‌ها درست ۶ روز پس از پرتاب‌ چندین موشک کوتاه‌برد دیگر از سمت کره شمالی صورت گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد روز شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه (۴ ماه می) نیز از شلیک یک فروند موشک کوتاه‌برد توسط کره شمالی خبر داده بود که دقایقی بعد برخی منابع خبری به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی مجددا چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

این دومین اقدام کره شمالی در پرتاب موشک طی یک سال و نیم گذشته و از زمان دیدارهای «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است. اگرچه، ۲۹ فروردین‌ماه امسال خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش نوع جدیدی از یک «سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده»، زیر نظر کیم خبر داده بود.

از زمان شکست آخرین نشست ترامپ و کیم در ویتنام، تنشها در شبه جزیره کره مجددا رو به افزایش است. کره شمالی پیش از این در زمینه برگزاری رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه هشدار داده بود. کره جنوبی و آمریکا در ماه مارس رزمایشی بزرگ و ۹ روزه با هدف افزایش سطح آمادگی دفاعی برگزار کردند.

پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که برای باز نگه داشتن مسیر مذاکره با کره شمالی رزمایشهای بزرگ با کره جنوبی را لغو خواهند کرد و آن را با رزمایشهای کوچکتر جایگزین می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.