رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان

در تماس تلفنی رشید مرودوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات مربوط به افغانستانو برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو مورد  بحث و تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت.

وزیرخارجه ترکمنستان دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تاجیکستان را نقطه عطفی در روابط خواند و بر پیگیری و اجرای تفاهمات به عمل آمده بین روسای جمهور تاکید کرد. 

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبریک مجدد سالگرد استقلال ترکمنستان، با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اهمیت روابط با ترکمنستان، لزوم توسعه همکاری های همه جانبه بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این تماس دو طرف ضمن تاکید بر مسئولیت مستقیم وزارت خارجه‌های دو کشور در پیگیری توافقات سران، در خصوص تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران در آینده نزدیک و بررسی همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و تجارت توافق به عمل آمد.

«رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان چندی پیش در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفته بود.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این پیام افزود: معتقدم که ما همکاری  نزدیک خود را با هدف تقویت روابط  برادرانه و دوستانه سنتی بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در جهت منافع دو ملت ادامه خواهیم داد.

رشید مردوف همچنین ابراز امیدواری کرد امیرعبداللهیان در ماموریتهای دیپلماتیک خود همچنان موفق باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.