بلیط قطار برای زائران اربعین حسینی رایگان شد

سعید رسولی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری راه آهن خرمشهر و ایستگاه راه آهن در شلمچه با اشاره به تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به زوارحسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به‌صورت رایگان آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: تا بازگشت آخرین زائر از مرز شلمچه، راه آهن جمهوری اسلامی کار خدمت رسانی  به آنها را انجام خواهد داد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر دو رام قطار در مسیر خرمشهر به اهواز و یک رام قطار از شلمچه به عراق کار جابه جایی زائران را برعهده دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر قطارهای برنامه‌ای، چهار رام قطار  نیز برای انتقال زائران به شهرهای مقصدشان تدارک دیده شده است که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.

سعید رسولی تصریح کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی همه امکانات این وزارتخانه به جز بخش غیر دولتی برای بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات بسیج شده است.

وی عنوان کرد: همکارانم امروز در تمامی مرزهایی که تردد صورت می‌گیرد از جمله مرز هوایی بسیج شده اند و امکانات را برای سهولت در تردد زائران ابا عبدالله الحسین (ع) فراهم کردند.

رسولی اذعان کرد: همچنین برای جابجایی مسافران از خرمشهر به مقصد تهران قطار فوق العاده پیش‌بینی شد که دو رام قطار شب گذشته به مقصد تهران حرکت کردند.

وی از جابجایی زائران در مسیر شاه عبدالعظیم تا ورامین در تهران خبر داد و گفت: روز گذشته این اقدام را برای زائرانی که به آستان شاه عبدالعظیم آمده بودند به صورت رایگان تدارک دیدیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.