اطلاعات سلامت مردم در اختیار نهادهای خارجی قرار نمی‌گیرد
به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت توضیحاتی درباره اظهارات پراکنده درخصوص انواع واکسن مورد استفاده در کشور را ارائه داد.

تمامی تصمیمات، قرارداد‌ها و شروع واکسیناسیون در گروه‌های هدف، بعد از بررسی شواهد علمی و تایید مجوز مصرف اضطراری از سوی غذا و دارو انجام می‌شود.

ورود هر واکسنی به زنجیره واکسیناسیون کشور منوط به طی مراحل و اخذ مجوز‌های لازم از سوی وزارت بهداشت است و در حال حاضر نیز به جز موارد مصرفی فعلی در زنجیره واکسیناسیون، واکسن دیگری وارد کشور نشده است.

اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی در ایران صرفا بر اساس نظرات تخصصی کمیته‌های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت میگیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست.

منبع انتشار اخبار مرتبط با واکسیناسیون در کشور نیز صرفا از طریق وبدا، رسانه رسمی وزارت بهداشت است و مصاحبه افراد خارج از این رسانه به معنی تایید یک خبر فاقد شواهد نخواهد بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به اظهارات پراکنده در رابطه با انواع واکسن مورد استفاده علیه بیماری کووید-۱۹ در کشور، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمامی تصمیمات، قرارداد‌ها و شروع واکسیناسیون در گروه‌های هدف بعد از بررسی شواهد علمی در کمیته‌های تخصصی وزارت بهداشت و صرفا پس از تایید مجوز مصرف اضطراری واکسن از سوی سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

 لذا از همه هم وطنان که مطابق گروه‌های سنی اعلامی، مشمول دریافت واکسن هستند درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از ایجاد موج جدید بیماری، در سریعترین زمان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و واکسیناسیون خود را به هیچ عنوان به تاخیر نیندازند.

لازم به ذکر است، اتخاذ تصمیمات مربوط به واکسیناسیون گروه‌های جمعیتی در ایران صرفا بر اساس نظرات تخصصی کمیته‌های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و مبتنی بر تصمیم و دخالت هیچ ارگان و نهاد خارجی نیست. پایش مستمر وضعیت ایمنی و عوارض واکسن‌ها صرفا برای تامین و تضمین سلامت مردم صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان اطلاعاتی در این زمینه در اختیار نهاد‌های خارجی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.