آیت‌الله علم‌الهدی: واکسن نزدن، تبلیغ سوء دشمن و جریان تحجر است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: خودداری از تزریق واکسن، تبلیغ دشمن ازیک‌طرف و جریان تحجر ناآگاهانه و جاهلانه نیز از طرف دیگر است که مردم هیچ‌وقت نباید از یک جریان تحجر جاهلانه و تبلیغات سوء دشمن استقبال کنند و تحت تأثیر قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، بابیان این‌که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ بسیار ارزشمند و قوی است که بنیان نظام و انقلاب ما بر آن استوار است، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس آیینه تمام نمایی از حرکت جهادی و ایثارگرانه سراسر خدایی است که سال‌به‌سال در برابر مردم مخصوصاً برای نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند، تکرار می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بابیان این‌که امروز نماد هشت سال دفاع مقدس را درحرکت‌های جهادی مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: برخی معتقد هستند بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک برنامه مراسمی تکراری است که سال‌به‌سال تکرار می‌شود، در صداوسیما سریال‌ها و فیلم‌هایی نمایش داده می‌شود و تنها خاطره‌ای تجدید می‌شوند درحالی‌که این نیست، در حقیقت بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس، توجه به ایثارگری‌هاست و نتیجه‌اش پیدایش جریان دفاع از حرم در راستای دفاع مقدس و پیدایش دفاع سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: امثال حججی‌ها در جریان دفاع از حرم فداکاری و ایثارگری کردند و جبهه مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست بین‌المللی را تا ساحل دریای مدیترانه به عقب راندند و با فداکاری خود، عوامل ناپاک مزدور و نیروهای نظامی جنگ نیابتی آمریکای جهان‌خوار را به شکست وادار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: بسیاری از شهدای دفاع حرم نه‌تنها در دفاع مقدس حضور نداشتند بلکه شاید برخی از آنآن‌همچون شهید حججی در دوران دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند، فرهنگ ایثار و شهادتی که در هشت سال دفاع مقدس تثبیت شد، از قدرت آموزشی سازنده نسل جوان برای نسل‌های بعدی برخوردار و مؤثر بود.

وی بابیان این‌که مسئله جهاد و حرکت‌های جهادی در برنامه زندگانی و نسل انقلابی ما نهادینه‌شده است، تصریح کرد: امام بزرگوار در همان دوران دفاع مقدس، مکرر می‌فرمودند «این جنگ برکات زیادی برای ما دارد» و خوشبختانه ما آثار آن را در آموزه جهادی نسل‌های بعدی امروز مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی به حضور اعضای جوان در شورای ششم شهر مشهد اشاره کرد و گفت: با شورای جوان و افرادی که از نسل‌های دوم و سوم انقلاب تشکیل می‌شود روبرو هستیم و از نسل اول انقلاب نیز افراد باتجربه‌ای حضور دارند، اکثریت جوان شورای ششم شهر مشهد در حقیقت بیانگر واقعیت نهادینه شدن فرهنگ جهاد و عملیات جهادی در این نسل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که عزیزان ما در شورای ششم باید در فعالیت‌های ارزشمند خود در عرصه‌های عمرانی و ساختاری این شهر، حرکت‌های جهادی را به‌عنوان یک آموزه دفاع مقدس موردتوجه قرار دهند، اظهار کرد: با ابتکار و فعالیت‌های شهردار جوان روبرو هستیم که در دوران دفاع مقدس، دوران طفولیتش را می‌گذرانده و به‌عنوان یک عنصر از نسل دوم انقلاب، امروز در عرصه خدمت گذاری آن‌هم در موقعیت خاص مدیریت شهری واقع‌شده که آثار پربرکتی درحرکت‌های جهادی نشان خواهند داد.

وی به راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور در مشهد اشاره و بیان کرد: نمونه کوچک این فعالیت‌ها در یک دوره بسیار کوتاه به‌اندازه یک مرکز واکسیناسیون با این عظمت و تجهیزات و راه‌اندازی اتوبوس‌های واکسیناسیون مجهز نمود پیدا کرد، این امر نشانگر این واقعیت هست که نسل انقلاب و نسل به وجود آمده در بدنه انقلاب، به‌مراتب قوی‌تر و فعال‌تر از نسل اول انقلاب در کارهای جهادی هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن ابراز امیدواری از ارائه نمادهای بیشتر از فعالیت‌های جهادی در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: در مسئله این بیماری و ویروس منحوس ناپاک، یک عرصه آزمایش و امتحان برای مردم ما به وجود آمد، عده‌ای در این عرصه وارد خدمت شدند و خدمات ارزشمندی به‌جا گذاشتند.

وی افزود: عده‌ای از عزیزان ما هم در بین پزشکان و پرستاران و هم از اساتید محترم دانشگاه با فعالیت‌های شبانه‌روزی وارد عرصه شدند و شاهد فعالیت و فداکاری بعضی از بزرگواران بودیم که اصلاً در این عرصه مسؤولیت نداشتند اما مجاهدانه با همه قدرت به عرصه آمدند و فعالیت‌ها و خدمات شبانه‌روزی را ارائه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با قدردانی از تلاش‌های استاندار در مقابله با پیک پنجم کرونا، یادآور شد: تشکر می‌کنم در درجه اول از جناب آقای استاندار به‌عنوان ریاست محترم ستاد مقابله با کرونای استان که در پیک پنجم با غافلگیر شدن عزیزان در مسئله تهاجم این ویروس، مخلصانه ایستادگی کردند و به لطف خدا، جریان درمان با کمک علوم پزشکی توانست جوابگوی این تهاجم شدید ویروس باشد.

وی به خدمات دیگر دستگاه‌ها و نهادها در مقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: خدمات و فعالیت‌های ارزشمندی که با دستور تولیت آستان قدس از نهاد مقدس وابسته به امام هشتم صورت گرفت، بسیار ارزشمند بود؛ ایشان دستور فرمودند مهمان‌سرای آستان قدس مدتی تعطیل بشود و تمام بودجه آن صرف و خرج هزینه درمان و کمک به نهادهای درمانی و بهداشتی در مقابله با این ویروس قرار گیرد، این حسن تدبیر و روشن‌اندیشی تولیت عظمای آستان قدس نیز قابل‌تقدیر است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: آنچه جنبه فعالیت‌های جهادی را در این عرصه به‌طور کامل به نمایش گذاشت، بسیج جامعه پزشکی و عزیزان زحمت‌کش ما در این نهاد بودند که با دست‌خالی و طرح‌های مبتکرانه از قبیل طرح «مسجد سنگر سلامت» که از آن در تمام کشور به‌عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نسخه گیری شد، به میدان آمدند و مخصوصاً در نقاط محروم نشین حاشیه شهر بدون لحظه‌ای آرامش مجاهدانه عمل کردند.

وی به برخی اقدامات در مقابله با واکسینه شدن جامعه در مقابل کرونا اشاره و تصریح کرد: دشمن از هر راهی درصدد لطمه زدن به جامعه و مردم ما هست آن‌هم به خاطر پایبندی مردم ما در پای ستون خیمه این نظام و انقلاب، تا آنجایی که جریان سلامت مردم را به خطر بیندازند و چون حرکت‌های آنان بی‌اثر شده و شکست‌خورده است، تا اینجا پیش رفتند که کاری کنند مسئله سلامت در جامعه ضربه ببیند و مقابله با ویروس کرونا به نتیجه نرسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: آنان با وسایل مختلف با نسبت‌های گوناگون تبلیغ می‌کنند که شما واکسن نزنید؛ امروز دچار دو نوع تفکر هستیم، یک تفکر متحجرانه افرادی که ناآگاه هستند و بر ناآگاهی خودشان اصرار می‌کنند که واکسن ضرر دارد و چنین و چنان است؛ تفکر دوم، تفکر یک عده افراد غرب‌زده‌ای است که چشم به دروازه غرب دارند، تبلیغات سوء و سم‌پاشی ناپاک آنان در مقابله با جریان واکسیناسیون است که مردم را وادار کنند واکسن نزنند.

وی بیان کرد: اگر واکسیناسیون در کشور و جامعه ما همگانی نشود، این بیماری ریشه‌کن نخواهد شد حتی اگر ۹۰ درصد جامعه ما واکسن بزنند، همان ۱۰ درصد باعث نفوذ و توسعه این ویروس خواهند شد؛ از همه مردم خواهش می‌کنم از واکسیناسیون استقبال کنند زیرا نظام تلاش کرد و در مدت کوتاهی این‌همه واکسن وارد و تولید شد و شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا واکسن موردنیاز در اختیار شما قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این خدمات با تلاش این دولت در عرصه پزشکی و با مجاهدات نیروها و نهادهای حکومتی انجام گرفت و در اختیار عموم مردم قرارگرفته به‌نحوی‌که در هر ساعت از شبانه‌روز اراده کنند، واکسن در دسترس است؛ این خودداری از تزریق واکسن، تبلیغ دشمن ازیک‌طرف و جریان تحجر ناآگاهانه و جاهلانه نیز از طرف دیگر است که شما مردم هیچ‌وقت نباید از یک جریان تحجر جاهلانه و تبلیغات سوء دشمن استقبال کنید و تحت تأثیر قرار بگیرید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.