نماینده طالبان در سازمان ملل معرفی شد

طالبان درخواست کرده که طی نشست هفته جاری، سران جهانی در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد خطاب قرار داده و «سهیل شاهین» سخنگوی خود را که در دوحه مستقر است به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.

بر اساس نامه‌ای که رویترز نیز آن را مشاهده کرده است، «امیر خان متقی» وزیر خارجه طالبان روز دوشنبه نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ارسال کرده است. متقی از گوترش درخواست سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل کرده است.

«فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ارسال این نامه توسط طالبان را تایید کرده است. این حرکت باعث رویارویی با «غلام اسحاق‌زی» نماینده دولت سرنگون شده افغانستان در نیویورک خواهد شد که ماه پیش طالبان برکناری وی از این سمت را اعلام کرد.

فرحان حق گفت که درخواست‌ها برای کرسی افغانستان در سازمان ملل به کمیته 9 عضوی اعتبارنامه که شامل آمریکا، چین و روسیه می‌شود، ارسال شده است. احتمال نمی‌رود که این کمیته پیش از دوشنبه آینده که پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل بوده، نشستی داشته باشد و بنابراین امکان سخنرانی وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل با تردید مواجه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.