کارزار جدید نیکی هیلی علیه بایدن

به گزارش پایگاه تایمز نو نیوز، نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از دولت واشنگتن بابت اقداماتش در کشور جنگ‌زده افغانستان که اکنون تحت حاکمیت طالبان قرار گرفته است، گفت که در دوره چهار ساله دولت ترامپ، افغانستان "صلح‌آمیز" بود.

هیلی با انتشار توییتی که یک لینک به طومار داشت، نوشت: نمیتوانم باور کنم که بیان چنین چیزی ضرورت دارد اما تحت این دولت، اینطور است؛ آمریکا نباید طالبان را به عنوان دولت مشروع و قانونی افغانستان به رسمیت بشناسد.  

در این طومار، نیکی هیلی تاکید دارد که آمریکا باید از اذعان به اینکه طالبان "یک رژیم مشروع یا رئیس دولت است، امتناع کند."

این درخواست تاکید میکند: طالبان باید از مشروعیت به رسمیت شناخته شدن یا کمک آمریکا محروم شود. بر همین اساس از شما می‌خواهم در درخواست از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای امتناع از به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت رسمی افغانستان به من ملحق شوید.   

این سیاستمدار در حمایت از این اقدام گفت، در هفت ماهی که از روی کار آمدن دولت جدید میگذرد، دولت جو بایدن "تسلیم" طالبان شده و با مذاکره با "اهریمن" ایالات متحده را مقابل جهان "تحقیر" گرد. او گفت: شما با اهریمن از موضع قدرت مذاکره می‌کنید.  

در حالی که دولت بایدن هنوز موضع خودش را درباره به رسمیت شناختن طالبان روشن نکرده است، دولت آمریکا تاکید دارد که طالبان را با اقداماتش می‌سنجد نه حرف‌هایش.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.