سردار مهدی حاجیان در این باره اظهار داشت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین، مرزهای چهارگانه زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق بسته بوده و به زوار ایرانی اجازه سفر به عراق از این مرزها داده نخواهد شد.

سخنگوی ناجا در ادامه ضمن اشاره به برخی شایعات منتشره در فضای مجازی گفت: مردم عزیز فریب شایعات، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند.

وی با اشاره به نحوه سفر زوار ایرانی به عراق در شرایط کنونی اظهار داشت: برابر توافقات نهادهای ذیربط با دولت عراق، زائران از طریق مرزهای هوایی و مشروط به تزریق واکسن کرونا می توانند برای شرکت در مراسم اربعین به آن کشور سفر کرده و لازم است ۷۲ ساعت قبل از سفر نیز تست PCR منفی داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به قوانین سخت دولت عراق در خصوص اتباع غیرمجاز گفت: دولت عراق افرادی را که به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مدارک قانونی به آن کشور مسافرت کنند مجرم شناخته و برابر قوانین قضائی خود رفتار می کند.

این مقام انتظامی مجدد تاکید کرد: پلیس در هیچ یک از مرزهای کشور خدمات گذرنامه ای به زوار ایرانی اربعین ارائه نمی دهد و افرادی که به این مرزها مراجعه می کنند، راهی جزء بازگشت به شهرهای خود نخواهند داشت.

سردار حاجیان از مردم خواست از مراجعه به مرزهای چهارگانه زمینی خودداری کنند و به هیچ وجه فریب شایعات و اخبار منتشر شده در فضای مجازی را نخورده و با توجه به وضعیت کرونایی کشور از ایجاد بی نظمی و ترددهای غیرضروری به ویژه برای مراجعه به مرزهای چهارگانه زمینی با هدف شرکت در پیاده روی اربعین پرهیز کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.