اصلاح‌طلبان پرسشگری نکنند، پاسخگو باشند!

لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی درباره ایجاد موج مطالبه‌گری نسبت به وعده‌های سید ابراهیم رئیسی توسط اصلاح‌طلبان و تردیدافکنی آنها در مردم مبنی بر عدم تحقق شعارهای دولت سیزدهم، گفت: تقریباً همه مردم این موضوع را با تمام وجود احساس کردند که عملکرد ۸ ساله اصلاح‌طلبان در دولت حسن روحانی قابل قبول نبود و مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه این مشکلات کماکان وجود دارد و طبیعتاً مسائل و بحران‌ها در زمان یک ماهه، حل نمی‌شوند اظهار کرد: دولت سیزدهم اگر با تمام توان کار کند، می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلاتی که آنها ایجاد کردند را از بین ببرد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند ادعایی داشته باشند و باید پاسخگو باشند؛ حتی من اعتقاد دارم که دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند و اگر لازم باشد برخوردهای لازم را انجام دهند.

فروزنده تصریح کرد: اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ نمی‌شد، دستگاه‌های مختلف در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کردند، و در خصوص ارز و تورم و نقدینگی و سایر مسائل چه عملکردی داشته‌اند، مواردی است که باید مسئولان دولت قبل و اصلاح طلبان درباره آن پاسخگو باشند و به مردم جواب بدهند.

وی تاکید کرد: امروز روزی نیست که اصلاح‌طلبان پرسشگری کنند، بلکه روزی است که باید نسبت به عملکرد ضعیف و غلطی که داشته‌اند در برابر ملت و قانون پاسخگو باشند.

معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد خطاب به اصلاح‌طلبان: پرسشگری نکنید!

معاون پارلمانی دولت دهم در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در چه مواردی باید پاسخگو باشند؟، بیان کرد: در همه زمینه‌ها! دولت گذشته در زمینه‌های زیادی عملکرد خوبی نداشت، اما در بعضی از موارد، این ضعف بسیار آشکار و مخرب بوده است. برای مثال در موضوع مقابله با کرونا امروز می‌بینیم حرکت عظیمی آغاز شده است و واکسیناسیون به سرعت انجام می‌شود، این سوال مطرح است که چرا دولت قبل این کار را نکرد؟ یا در مسائل پیش از کرونا، چرا مصوبات را ابلاغ نکرد؟ چرا نقدینگی را کنترل نکرد؟ چرا هزینه‌های دولت را بی‌جهت افزایش داد؟ چرا ارز را به این شکل تقسیم کرد؟

فروزنده افزود: موارد مختلفی در خصوص عملکرد دولت روحانی وجود دارد که اگر دستگاه‌های نظارتی مثل مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، آنها را احصا کنند و به اطلاع افکار عمومی برسانند، بدون شک تعداد زیادی از مسئولان گذشته باید محاکمه شوند.

وی با اشاره به اینکه البته مسئله اصلی ما در حال حاضر این بازخواست‌ها نیست، عنوان کرد: الان دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم همت کرده، در مردم هم امید و نشاطی ایجاد شده است. همه باید کمک کنیم، اطلاح‌طلبان هم باید بدانند که در این شرایط باید به دولت رئیسی کمک کنند تا مشکلات و مسائل مردم حل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه مردم توقع دارند شرایط بهبود پیدا کند، تاکید کرد: عملکرد یک ماه، رئیسی نشان داد که مشکلات بدون اینکه وابستگی به «برجام» داشته باشد و وصل به توافق باشد، قابل حل است و یک مدیریت قوی و خوب می‌تواند درصد زیادی از این مشکلات را برطرف کند. بنابراین آن چیزی که امروز باید به آن بپردازیم کمک به دولت است. نباید بگذاریم گروهی از اصلاح‌طلبانی که غرض‌ورزی دارند، حاشیه‌سازی کنند و دولت را درگیر مسائل فرعی کنند.

فروزنده تاکید کرد: امروز مسئله مهم دولت، مجلس و قوه قضائیه، کار و تلاش و کوشش برای حل مشکلات مردم است و وقتی هم که مردم ببینند که دولتمردان با تمام توان به دنبال راه‌حل هستند، امیدوار می‌شوند و مشارکت ایجاد می‌شود.

وی گفت: در چنین شرایطی کارها با انرژی بیشتری پیش می‌رود و رشد بهتری پیدا می‌کند. بنابراین دغدغه اصلی امروز ما کمک به دولت و حمایت از آن است تا مردم هم امیدوارانه به صحنه بیایند و مطمئن هستم با این اوصاف و با یک مدیریت قوی، نتیجه خواهیم گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.