نرخ بیکاری در تهران ریزش کرد

انوشیروان محسنی بندپی گفت: بر اساس ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استانداری‌های کل کشور، استانداری تهران در حوزه اشتغال جزو سه استان برتر کشور معرفی شده که این امر نشان از تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرمانداران در ایجاد شرایط لازم برای ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود و پویایی و رونق اشتغال دارد. بی تردید مهمترین اصل در حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، تلاش در رفع موانع تولید و توجه به شعار سال، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار و مستندات موجود، نرخ بیکاری استان تهران در شش ماهه نخست امسال۶.۳ درصد است که این میزان نسبت به زمستان سال قبل با کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری همراه شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم ایجاد اشتغال در سطح استان به ویژه برای جوانان اشاره کرد و افزود: ایجاد شغل پایدار و با ثبات برای جوانان با انگیزه به ویژه در استان تهران و در شرایطی که دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه تولید و اشتغال کشور را هدف گرفته کار بسیار دشواری است اما با هم افزایی در سال ۹۹ برای اولین بار از رقم تعهدات اشتغال پیشی گرفتیم و در همین راستا نیز سال گذشته هیچ واحد تولیدی و صنعتی در استان تهران تعطیل نشد.

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت های شهرک های صنعتی در استان یکی از پیشرانه های ایجاد اشتغال است. باید به این نکته توجه کنیم که تقریبا در چهار  فصل متوالی در استان تهران نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و این آمار مورد تایید مراجع رسمی کشور است. در مشاغل خانگی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات البته کمی عقب ماندگی داریم؛ اما برای سال ۱۴۰۰ توانستیم ۶۲ میلیارد اعتبار در این بخش جذب کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.