هشدار یک پزشک آمریکایی درباره استفاده از داروی ایورمکتین برای درمان کرونا

یک پزشک آمریکایی نسبت به مصرف ایورمکتین به عنوان دارویی برای درمان بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.

یک پزشک آمریکایی به مردم توصیه کرد مصرف داروی ضد انگلی برای اسب ها موسوم به ایورمکتین را به عنوان دارویی برای درمان کووید-۱۹ متوقف کنند.

به گفته این پزشک آمریکایی، بیماران پس از مصرف بیش از حد این دارو به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه کرده و نیاز به درمان فوری داشتند.

مصرف دُز کمی از داروی ایورمکتین برای استفاده انسانی تایید شده اما مصرف آن برای بیماری کووید-۱۹ مجاز نیست. به گفته این پزشک، مصرف این دارو ملزم به داشتن نسخه است زیرا می تواند خطرناک باشد. تعداد انگشت شماری از مردم که در مصرف این دارو زیاده روی کرده اند، موجب شده دچار عوارض شوند و با مراجعه به بیمارستان، فشار بیشتری به کادر درمان وارد کنند که هم اکنون با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ روبرو هستند.

ایورمکتین بیشتر یک داروی ضد انگل در دامپزشکی است که می تواد در دُزهای کم برای درمان برخی بیماری های انسانی مانند گال مورد استفاده قرار داد. اما مصرف این دارو پس از آنکه به عنوان روشی برای درمان یا پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ معرفی شد با وجود عدم تایید این ادعا، بحث برانگیز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، مصرف این دارو به میزانی در ایالات متحده رایج شده که سازمان غذا و دارو (FDA) ماه گذشته بیانیه ای منتشر کرد و از مردم خواست که از مصرف این دارو خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.