کمبود شدید واکسن کرونا در مشهد

دکتر سید محمدحسین بحرینی امروز در جلسه ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در مبارزه با ویروس کرونا با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی و شاخص ما در استان کمبود و یا در واقع فقدان واکسن کرونا است، اظهار کرد: زحمات زیادی برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در مشهد کشیده شده اما به دلیل فقدان واکسن برخی مراکز بدون استفاده مانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با سازوکاری علمی سن واکسیناسیون را برای حاشیه شهر مشهد پایین آوردیم، به همین خاطر اکنون به شدت با کمبود واکسن مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی پنجمین اوج‌گیری کرونا را پشت سر گذاشته اما در نگاهی بدبینانه ممکن است در آینده با موج ششم و بسیار شدید کرونا مواجه شویم.

بحرینی با بیان اینکه خراسان رضوی از نظر مبارزه با کرونا در رتبه هشتم کشور قرار دارد، بیان کرد: مشهد ریسک فاکتورهای شدید در خصوص کرونا را دارد با این حال هیچ زمان خراسان رضوی از ۱۰ استان برتر کشور در خصوص مبارزه با کرونا پایین‌تر نیامده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مشهد آبروی ایران است و اگر مشکل بهداشتی در این کلانشهر پیش بیاید، بهانه به دست رسانه‌های معاند داخلی و خارجی می‌افتد.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا رفت و آمد زیاد اتباع خارجی، وجود مرز و جمعیت قابل توجه در حاشیه شهر مشهد باعث توجه خاص به مسئله شیوع کرونا در مشهد شد.

بحرینی افزود: متأسفانه نقش سپاه و بسیج در مبارزه با کرونا کم رنگ بیان شده که البته این هم به خاطره روحیه خاص سپاه در پرهیز از فعالیت‌های تبلیغی است.

ظرفیت لازم برای واکسیناسیون گسترده در مشهد را داریم

فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه گفت: در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه ارائه خدمات پزشکی را در قالب بخش‌ها و نواحی مختلف بسیج فراهم کردیم و از بُعد تخصصی نیز از حمایت‌های دانشگاه بهره‌مند می‌شویم.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری به خدمات امدادی و کمک‌های معیشتی و بهداشتی در محلات اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد از ابتلاها به کرونا و فوتی و بستری‌های کرونایی در استان مربوط به مشهد است.

وی به همکاری مردم در تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره و بیان کرد: در صورتی که واکسن مورد نیاز تأمین شود ظرفیت لازم برای واکسیناسیون گسترده در مشهد را داریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: ظرفیت بسیج و فعالیت‌های مردمی را به صحنه آورده‌ایم، هشت مرکز توسط سپاه در حاشیه شهر فعال است و حتی این آمادگی وجود دارد که روزانه تعداد بیشتری را واکسینه کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.