آمار فوتی‌های کرونا در این استان فوران کرد!

مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان آخرین وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهد، اظهار کرد: تعداد بستری و فوتی‌های در مشهد فوران کرده است. در روز گذشته ۴۷۰ نفر در بیمارستان بستری شدند. بر این‌اساس مجموع بستری‌های کرونا در استان به ۱۶۷۲ نفر رسید که از این تعداد ۳۴۷ نفر در بخش مراقب‌های ویژه بستری هستند.

وی تاکید کرد: براساس آخرین آمارهای دریافتی در روز گذشته ۳۰  بیمار کرونایی در خراسان رضوی فوت شدند.

قلیان در خصوص ظرفیت بیمارستان‌های مشهد برای پاسخگویی به بیماران کرونایی، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها ظرفیت پاسخگویی دارند، اما اگر شیوع کرونا با این سرعت و وضع موجود پیش رود و بستری‌های مشهد روز به روز افزایش یابد، قطعا از هفته آینده، پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها سخت خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در مورد واکسیناسیون گروه‌های جدید در سطح استان، عنوان کرد: از امروز واکسیناسیون فرهنگیان به طور رسمی آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت. با آمادگی کلینیک‌ صداوسیما، فردا مرکز واکسیناسیون خبرنگاران خراسان رضوی را نیز افتتاح خواهیم کرد. واکسیناسیون افراد دیابتی نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور میانگین در هر فاز ۶۰ هزار دوز به دانشگاه علوم پزشکی تحویل می‌دهند. امروز ۶۰ هزار دوز تحویل داده شده که فردا وارد مشهد خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.