طالبان: از پرتره ملکه محافظت می‎‌کنیم

به نقل از ایندیپندنت، کارکنان سفارت انگلیس پس از ورود طالبان به کابل و در دست گرفتن قدرت در افغانستان از این کشور گریختند و اموال زیادی را آنجا باقی گذاشتند؛ از جمله تصویر ملکه و فهرستی از شهروندان افغان که با نیروهای غربی همکاری کرده‌اند.

به گزارش نشریه سان و به نقل از تایمز، طالبان وعده داده‌اند از عکس ملکه که از هجوم غارتگران سالم مانده است، محافظت کنند.

یکی از فرماندهان طالبان که مسئول تامین امنیت سفارت بریتانیا است این وعده را داده و گفته است: «ما تحت فرمان‌های سخت‌گیرانه‌ای هستیم و شان امارت اسلامی به توانایی ما در مراقبت از اماکن دیپلماتیک از جمله سفارت بریتانیا وابسته است.»

رحیم‌الله هجرت گفت: «ما امنیت اینجا را تا زمانی که دیپلمات‌های شما ما را به‌رسمیت بشناسند و به اینجا بازگردند حفظ می‌کنیم. تا آن زمان، همه چیز همانطور که هست نگه داشته خواهد شد. اگر ما تصویری از ملکه پیدا کنیم، از آن هم مراقبت خواهیم کرد. او مسئله شما است، نه ما.»

این فرمانده ۳۱ ساله افزوده است: «وقتی بریتانیایی‌ها بازگردند، آن‌طور که ما امیدواریم، آنگاه انتظار داریم که نگهبان آن‌ها هم باشیم. با وجود این، تعجب می‌کنم که می‌بینم بریتانیایی‌ها با وحشت و شتاب از این جنگ عقب‌نشینی می‌کنند.»

یکی از خبرنگاران تایمز که در جریان بازدید از سفارت بریتانیا همراه یک نگهبان طالبان به آن محل رفته، فهرست جا مانده از اسامی همکاران افغان کشورهای غربی از جمله جزئیات مربوط به نحوه برقراری تماس با آن‌ها و همچنین خلاصه پیشینه و زندگینامه (رزومه) آن‌ها را دیده است.

آنتونی لوید که یک خبرنگار جنگی است، می‌گوید: «به اطراف ساختمان نگاه انداختم و اسنادی و مدارکی که دیپلمات‌های بریتانیایی جا گذاشته‌ بودند از جمله اطلاعات شخصی مانند اسامی، نشانی و شماره تلفن برخی از کارکنان افغان سفارتخانه را روی کاغذ دیدم.»

طالبان قول داد: از پرتره ملکه محافظت می‎‌کنیم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.