با مصرف این خوراکی‌ها پوست خود را شفاف کنید

همه ما می‌خواهیم حتی با افزایش سن، درخشان و در اوج جوانی خود به نظر برسیم. ما عاشق پوست کشیده‌ای هستیم که هنگام لمس می‌درخشد و احساس لطافت می‌کند. با این حال، بسیاری از ما به دور از این که امیدوار باشیم در روزهای پیرتر جوان به نظر برسیم، نگران علائم زودرس پیری هستیم. پیری زودرس برای بسیاری از ما یک کلمه مخوف است و ما برای جلوگیری از آن هر کاری می‌کنیم.

گاهی اوقات، ما آلودگی هوا را دلیل همه علائم پیری زودرس می‌دانیم که بر روی پوست خود مشاهده می‌کنیم. با این حال، آلودگی تنها علت این مشکل نیست. برای داشتن پوستی سالم و درخشان باید به اندازه کافی چربی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اجتناب کامل از چربی‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و لکه‌های زودرس بر روی پوست ما شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که از برنامه رژیم غذایی که به طور کامل از مصرف چربی‌ها جلوگیری می‌کند دور شویم. در عوض، اسیدهای چرب امگا ۳ را به وعده‌های غذایی اضافه کنید. برخی از محصولات غذایی غنی از امگا ۳ عبارتند از ماهی، آجیل (گردو) و دانه‌ها (تخم کتان، تخمه کدو، دانه چیا و...). به گفته متخصصان تغذیه، مصرف منظم امگا ۳ در این اشکال طبیعی می‌تواند به حفظ پوست درخشان  و بدون چین و چروک کمک کند.

پیری پوست یک فرایند طبیعی است که به دلیل فعالیت سلولی ضعیف‌تر و افت سلامتی ناشی از افزایش سن اتفاق می‌افتد. با این حال، علائم زودرس پیری بیشتر ناشی از ناتوانی پوست در محافظت از خود در برابر قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش است. در این حالت امگا ۳ می‌تواند به محافظت و تقویت سلول‌های پوست کمک کند.

غذاهای غنی از امگا ۳ همچنین شامل سویا، لوبیا قرمز، جلبک دریایی، جلبک، جوانه بروکسل است. روغن سویا نیز حاوی دوز مناسبی از این اسید چرب است؛ بنابراین این راهی است که می‌توانید از غذاهای خوب و سالم برای حفظ درخشندگی پوست حتی با گذشت سال‌ها لذت ببرید. آن را با یک روتین معمولی پوست مخلوط کنید و بگذارید پوستتان بدرخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.