برنامه وزیر پیشنهادی نفت برای مناطق محروم پرنفت و گاز چیست؟

 هاجر چنارانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت اظهار کرد: وزارت نفت به عنوان جیبی است که پدر یک خانواده برای او در نظر می‌گیرد. امروز یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌ها، وزارت نفت است. ما در مجلس قبلی منتظر این بودیم که از سمت دولت لایحه‌ای برایمان بیاید. نه اینکه نمایندگان دغدغه مردم را بررسی کنند و طرح ارائه دهند. ما امروز نمی‌توانیم منتتظر لایحه شما بمانیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم گفت: دنیا به دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر می‌روند و سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام می‌دهند. در دهه‌های آینده استخراج انرژی فسیلی موضوعیت خود را از دست می‌دهد. باید از حجم ذخایر زیرزمینی به بهترین نحو استفاده شود.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو ابرچالشی است که در همه دولت‌ها به آن پرداخته شده است، تصریح کرد: وقتی دولت روی کار می‌آید، این موضوع به کلی فراموش می‌شود. حرکت جهان به سمتی است که تولید نفت محدود شده و در نتیحه ثروت زیرزمینی تجدیدناپذیر به ثروت روزمینی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود. برنامه وزیر پیشنهادی نفت در این خصوص چیست؟

چنارانی ادامه داد: شما برای مناطقی منابع نفت و گاز فراوان دارند اما هیچ سودی به مردم منطقه نمی‌رساند، چه برنامه‌ای دارید؟ شما برای بی‌عدالتی شرکت‌ ملی نفت و شرکت نفت و گاز غرب مرکزی و… چه برنامه‌ای دارید؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خطاب به جواد اوجی گفت: تکلیف صنابع آب بر نفتی پالایشگاه اصفهان، تهران، شازند و… چیست؟ چه برنامه‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام آب در مناطق بحرانی بر دارید؟ مجلس در راستای فسادستیزی و عدالت‌محوری در زمینه قیر برای رفع محرومیت در مناطق روستایی برنامه‌هایی را ارائه داد. صادرات قیر در چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است. برنامه شما برای در مورد قاچاق قیر یا نوسانات نرخ ارز چیست؟

چنارانی گفت: هنوز بعد از ۴۳ سال، در بعضی حوزه‌های انتخابیه روستاهایی وجود دارد که هزار جمعیت دارد اما کیلومترها جاده آسفالت نشده است. این مسئله فقط در ساحت اجرا به وزارت راه و شهرسازی ربط دارد. ما وزیری می‌خواهیم که بتواند قیر مورد نیاز برای آسفالت را تأمین کند. فکر نکنید تهران محروم نیست. آسفالت بعضی کوچه‌های جنوب تهران دغدغه آمیز است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام‌ها در وزارت نفت گفت: منتظرم ببینیم تیمی که با شما وارد مجلس می‌شود، از جنس شما هستند یا خیر. ما شما را جهادگر مخلصی می‌دانیم اما عملکرد کابینه شما برایمان مهم است.

وی در بخش دیگر از سخنانش به دیپلماسی نفت اشاره کرد و گفت: به دنبال ارائه دیپلماسی مهندسی شده از سمت شما هستیم. شما چه سهمی از نفت برای آیندگان در برنامه چشم انداز خودتان دیده‌اید؟ آیا بهتر نیست وزارت نفت با اولویت قرار دادن اصل پیش‌گیری به جای اصلاح به همه فعالیت حوزه نفت بپردازد؟ چرا برنامه زیست محیطی در برنامه پیشنهادی وجود ندارد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.