این که وزیر پیشنهادی علوم برای آقای رییسی ستاد زدند یعنی نوع نگاه دولت را قبول دارند

 جلسه بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی ارائه دادند.


صحبت‌های محمد خدابخشی، نماینده موافق با وزیر پیشنهادی:
- وزارت یک امانت خیلی مهم است که باید آن را به اهلش سپرد. وزیر علوم پیشنهادی توانایی جسمی کافی را برای وزارت علوم دارد و صدها مقاله ایشان نشان‌دهنده توانایی ذهنیشان است.
- تخصص ایشان از نظر علمی و تخصصی مشخص است، تمام مقاطع تخصیلی از دبستان تا دکترا ایشان تدریس کردند.
- وزیری که به آن رای می‌دهیم باید مسئولیت‌پذیر باشد، مردم از دانشگاه‌ها انتظار دارند به مشکلاتشان مثل اشتغال و محیط‌زیست کمک کند، وزیر پیشنهادی این روحیه را دارد.
- همین که بیش از ۱۲۶ نماینده برای صحبت به عنوان موافق اعلام آمادگی کردند، نشان دهنده تعامل خوب نماینده مجلس است.
- این که برای آقای رییسی ستاد زدند یعنی نوع نگاه دولت را قبول دارند.
- دانشگاه مبدا تحولات کشور است و صرفا یک مکان برای آموزش موضوعات تخصصی نیست. همه این موضوعات جزو برنامه وزیر پیشنهادی هست.
- وزیر پیشنهادی شخصیت انقلابی دارد و در دوره فتنه ۸۸ کارنامه خوبی در دانشگاه بوعلی داشتند و به شکل مدبرانه نیروی انقلابی و بسیجی در دانشگاه تزریق کردند.
- از نماینده‌ها می‌خواهم که از این دانشمند جانباز وطن استقبال با شکوهی داشته باشند و یکی از بالاترین رای‌های مجلس را به وزیر علوم بدهند.
 

بخشی از صحبت‌های عبدالناصر درخشان، نماینده موافق:


- امروز مجلس با حمایت از اندیشمندی فرهیخته این پیام را می‌دهد که نگاه مجلس در راه اقتدار ملی کشور است.
- بزرگترین چالش دانشگاه تولید علمی است که منجر به فناوری و کارآفرینی می‌شود، این موضوع در برنامه‌های آقای دکتر زلفی‌گل وجود دارد.
- از مقالات علمی ایشان در سرتاسر دنیا استفاده شده و به اختراع تبدیل شده است. جامعه علمی ایشان را نخبه‌ای علمی می‌داند و جامعه فرهنگی ایشان را به عنوان فرهنگمدار می‌شناسد.
- آقای زلفی‌گل چالش‌های وزارت علو را به خوبی می‌شناسد و شناخت مسئله مهمترین گام برای حل مسئله است. موجی از شادی در کل جامعه دانشگاهی حتی در بلوچستان به وجود آمده و این نشان می‌دهد این شخص چهره‌ای انقلابی است که تمام وجودش با نظام حل شده است.
-  چهره‌ای دانشمند قرار است به جایگاه وزیر علوم برسد، مگر وزرای گذشته ما سابقه وزارت داشتند؟ کارنامه مدیریت ایشان را با وزرای قبلی مقایسه کنید.
- وزیر پیشنهادی جوایز بین‌المللی داشته است و زبان من برای صحبت درباره ایشان قاصر است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.