آخرین خبرها از بازار خودروهای داخلی

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این رشد قیمت تنها شامل محصولات پرتیراژ سایپا نبوده و ایران خودرویی ها نیز امروز همانند روز گذشته در بازار رشد قیمت داشته اند.

فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که نوسان رو به بالای نرخ دلار این روزها موجب عدم اطمینان میان خریداران و فروشندگان شده، بطوریکه هم خریدار و هم فروشنده در بازار عقب نشینی کرده اند و در بازار رغبتی برای خرید و فروش وجود ندارد. البته این نکته را باید در نظر گرفت که امروز دلار نوسان کمتری در بازار داشت، اما بازار خودرو روند خود را ادامه داد و سیر صعودی قیمت در بازار را حفظ کرد.   

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار موجب شد تا خریدار از ترس خرید گران اقدام به خرید نکند و فروشنده نیز با حساب سرانگشتی افزایش قیمت روزانه خودرو از عرضه خودرو در بازار خوداری کند. با این شرایط بازار طی روزهای اخیر روز آرام به خود ندیده است.

تعدیل خوش بینی نسبت به رفع تحریم ها که در یکماه گذشته به وجود آمده از یک سو و  نامشص بودن مواضع دولتمردان جدید برای فعالان بازار از سوی دیگر از جمله دلایلی است که می توان رشد قیمت در بازار خودرو را به آن  نسبت داد. امید به بازگشت تحریم ها موجب شده بود تا بازار خودرو تا روند افزایشی چندانی نداشته باشد اما به مرور با کمرنگ شدن خوش بینی ها و افزایش نوسان نرخ دلار موجب شد تا بازار خودرو نیز سرکش شود.   

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

ارزیابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است در میان پرتیراژهای سایپا امروز «ساینا» رکورد رشد قیمت در بازار را شکست و با افزایش ۷ میلیونی در بازار ۱۶۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد. سایر محصولات سایپا نیز امروز از رشد قیمت بی نصیب نبودن و با رشد قیمت در بازار عرضه شدند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو باتوجه به افزایش قیمت در بازار امروز «تیبا صندوقدار» با افزایش ۵ میلیونی در بازار ۱۵۰ میلیون قیمت گذاری شد و قیمت «تیبا ۲» معمولی نیز افزایشی ۵  میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۶۰ میلیون تومان رسید.   

ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آن است که «کوییک R »در بازار رشدی ۲ میلیون تومانی داشت و قیمت آن به ۱۷۷ میلیون تومان رسید. «کوییک معمولی» هم با افزایش یک میلیونی در بازار ۱۶۹ میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 31

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.