گزافه‌گویی وزیرخارجه اسرائیل درباره ایران

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی‌ که اخیرا برای افتتاح دفتر ارتباطات دیپلماتیک این رژیم در مغرب به رباط سفر کرده است، اظهاراتی را خصوص ایران بر زبان آورد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «هسپرس»،‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی که شامگاه پنجشنبه در شهر «الدار البیضاء» در حاشیه پایان سفرش به مغرب برگزار شد، گفت: «ما مسئله صحراء و مسائلی را که مورد اهتمام دو طرف است، مورد بحث و بررسی قرار دادیم».

یائیر لاپید با ادعای اینکه «به هیچ گونه معامله تسلیحاتی نپرداختیم»، اضافه کرد: «ما درباره نقش کشور الجزایر در منطقه نگرانی‌های مشترکی داریم؛ کشوری که به ایران نزدیک‌تر شده و در حال حاضر نیز موج [مخالفتی] علیه پذیرش اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به راه انداخته است».

رژیم صهیونیستی که اخیرا به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا پیوسته است، اخیرا با مخالفت شدید شماری از کشورهای آفریفایی به‌ویژه الجزایر مواجه شده است؛ رسانه‌ها به تازگی گزارش دادند که الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را رسما آغاز کرده است که هدف از این گام،‌ حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است.

لاپید در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین ادعا کرد: «ما همواره تلاش می‌کنیم روند صلح با فلسطینی‌ها را پیش ببریم و به آن‌ها پیشنهادهای سخاوتمندانه‌ای ارائه کنیم؛ اما این طور به نظر می‌رسد که آن‌ها ترجیح می‌دهند در ذلت و فقر بمانند. آن‌ها باید انتخاب کنند یا زندگی خوب یا زندگی با محور ایران».

 رباط و تل‌آویو سال گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عادی‌سازی روابط خود را اعلام کردند.

پس از گذشت چند ماه از زمان عادی‌سازی روابط دو طرف، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه هفته جاری رسما دفتر ارتباطات دیپلماتیک این رژیم در مغرب را افتتاح کرد.

طبق اعلام دو طرف، قرار است که سفارت‌های مغرب و تل‌آویو طی دو ماه آینده افتتاح شود.

گزافه‌گویی وزیرخارجه اسرائیل:تهران زیادی به رباط نزدیک شده!/فلسطینی‌ها انتخاب کنند زندگی در ذلت و فقر یا زندگی با محور ایران!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.