طالبان بیانیه صادر کرد

در این بیانیه آمده است:

-اگر کسی تا کنون در صف مخالف طالبان وظیفه اجرا کرده، پس ازین ترسی نداشته باشد، طالبان با هیچ خانه و نزدیکان هیچ شخصی کار ندارند و همه می‌توانند در آرامش زندگی نمایند. طالبان برادران شما هستند و با شما رفتار مسالمت‌آمیز خواهند داشت. نیاز به کوچ به سایر کشورها نیست. اگر کسی به اسم طالبان به شما تعرضی داشت سریعا به مراکز طالبان اطلاع دهید تا با آن برخورد شود

- با درآمدن ولایت‌های مختلف در کنترل مجاهدین امارت اسلامی(طالبان)، بعضی ماموران و کارمندان دولتی، با خانواده‌های شان برای رفتن به کشور ایران و کشورهای دیگر تلاش کردند، امارت اسلامی در این باره اطمینان داده و موارد ذیل را اعلام می‌دارد:

- همانند ولایت نیمروز در هیچ ولایتی ماموران دولتی و کارمندان بخش‌های مختلف دولت و حتی موظفین نظامی، از مجاهدین امارت اسلامی(طالبان) ترسی نداشته باشند و نیاز نیست تلاش برای کوچ به اطراف بکنند.

-به مجاهدین امارت اسلامی(طالبان) تاکید شده است که پس از کنترل هر ولایت، ولسوالی (شهرستان) یا منطقه، برای مردم آنجا عفو عمومی برقرار کنند. 

-اگر کسی تا کنون در صف مخالف وظیفه اجرا کرده، پس ازین ترسی نداشته باشد. مجاهدین(طالبان) با هیچ خانه و نزدیکان هیچ شخصی کار ندارند و همه می‌توانند در آرامش زندگی نمایند.

-فرار به کشورهای دیگر و یا ترک خانه‌ها و متاثر شدن از پروپاگاندای حلقات دشمن، برای شما مشکلات ایجاد می‌کند. رفتار مجاهدین امارت اسلامی(طالبان) را از نزدیک تجربه کنید. مجاهدین(طالبان) با هیچ کسی روش غیر انسانی و غیر اسلامی (چنانکه دشمن تبلیغات می‌کند) نکرده اند و نه برای این رفتار اجازه دارند. آن‌ها برادران شما هستند و برخورد احترام‌آمیز با شما خواهند داشت.

-هر کدام از اعضا لشکری، پلیس و یا کارمند دیگر نظامی، که از طریق دعوت و ارشاد با امارت اسلامی همکاری کرده و عفو شده باشد، اگر کسی بنام مجاهد او را اذیت کند، می‌تواند به شماره ثبت شده رسیدگی به شکایات تماس بگیرد، در اسرع وقت به شکایت او رسیدگی می‌شود.

-مجاهدین(طالبان) در هیچ جایی اجازه ندارند که خانه‌های شخصی مردم را به حیث مرکز، اتاق و یا عنوان دیگری در استعمال خود بیاورند، خانه‌های شخصی مردم مصون هستند. اگر صاحب خانه هر وظیفه‌ای داشته باشد باز هم استعمال و تصرف کردن خانه، وسایط و وسایل او برای هیچ مجاهدی مجاز نیست. اگر در این مورد کسی شکایت داشت، شکایت خود را در شماره‌های ثبت‌ شده طالبان اعلام نماید.

-امارت اسلامی(طالبان) نمی‌خواهد کشور خراب شود، چارچوب دولتی بشکند و یا اموال بیت المال و شخصی مردم ضایع شود و یا کسی از روی ترس از خانه خود آواره شود. بناءاً هیچ کسی تشویش نداشته باشد، همه آرام در مسکن خود بمانید. مجاهدین امارت اسلامی از همه چیز شما دفاع می‌نمایند.بیانیه طالبان و اطمینان دادن به مردم محلی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.