حتی افراد واکسینه‌شده در برابر کروناویروس هم ممکن است، به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند، اما در این موارد علایم بیماری کمی متفاوت است.

 گسترش سویه‌ی دلتای کروناویروس در بسیاری از کشورهای جهان باعث چالش عمده‌ای در برابر واکسیناسیون جمعی در آنها شده است: بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) به نظر می‌رسد افراد واکسینه‌شده ممکن است به آسانی دچار عفونت با این سویه‌ی جدید ویروس شوند و آن را به دیگران نیز منتقل کنند.

خوشبختانه واکسن‌ها هنوز از بیماری شدید کووید-۱۹ در افراد جلوگیری می‌کنند، اما به  اقلیتی افراد واکسینه‌شده ممکن است دچار عفونت با کرونا شوند که اصطلاحا به آنها «موارد رخنه‌ای» می‌گویند.

این عفونت‌های رخنه‌ای تا به حال با احتمال بیشتری شبیه به یک سرماخوردگی بروز کرده است تا تصویر اصلی که ما از کووید-۱۹ در ذهن داریم یعنی علائمی مانند تب، سرفه خشک و تنگ‌نفس.

این اطلاع‌نگاشت پنج علامت شایع کرونا در افراد را بر اساس وضعیت واکسیناسیون‌شان نشان می‌دهد. این اطلاع‌نگاشت بر مبنای داده‌های «بررسی علائم کووید» است، پروژه‌ای که علایم کووید-۱۹ را بر مبنای گزارش افراد در بیش از یک میلیون نفر در انگلیس دنبال می‌کند.

نکته بهداشتی روز| تفاوت‌های علائم کرونا در افراد واکسینه‌شده و واکسینه‌نشده

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.