به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در حساب کاربری خود در توییتر با ابراز نگرانی از گسترش ویروس دلتا در این کشور نوشت: از پنج روز پیش تاکنون، شیوع ویروس کرونا دوباره درحال افزایش است.

او افزود: گونه دلتا بسیار مسری‌تر از انواع دیگر این ویروس است و شیوع پرشتاب آن در انگلیس، زنگ خطر موج چهارم کرونا را برای ما از پایان ماه جاری (ژوئیه) به صدا درآورده است.

او در ادامه تاکید کرد: شیوع ویروس دلتا و پیامدهای ناشی از آن را می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، واکسیناسیون و آزمایش کرونا محدود کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود ۳۰ درصد موارد ابتلا به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کووید-‌۱۹ در این کشور از گونه «دلتا» است.

همچنین گابریل اتل، سخنگوی دولت نیز سیر صعودی شیوع دلتا در اروپا و جهان را بسیار نگران‌کننده خواند و با هشدار درمورد احتمال وقوع موج چهارم کرونا در فرانسه از شهروندان این کشور خواست تمام تدابیر بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

با افزایش شمار مبتلایان به گونه دلتا از ویروس کرونا در اروپا پس از ۱۰ هفته روند کاهشی، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد تا پایان ماه اوت سال‌جاری میلادی (اوایل شهریور)، دلتا به‌گونه غالب در قاره سبز تبدیل خواهد شد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، نوع دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، بین ۴۰ تا ۶۰ درصد راحت‌تر از گونه آلفا منتقل شده و تزریق یک دز واکسن علیه آن برای ایجاد ایمنی کافی نیست.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۸۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۱ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.