چمران: شهردار تهران یکشنبه آینده انتخاب می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکشنبه هفته آتی در نخستین جلسه علنی شورای شهر با برگزاری انتخابات، شهردار پایتخت انتخاب و معرفی می‌شود.

مهدی چمران روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تحلیف شورای ششم، در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده کار خود را برای انتخاب شهردار علنی و رسمی اعلام خواهیم کرد و هیچ کدام از اعضای شورا انتخاب شهردار را  اعلام نکرده اند و این خبرهای منتشر شده درست نیست و یک کار غیر منصفانه ای انجام گرفته است.

وی افزود: در مورد انتخاب شهردار نیز مطالعات انجام و تصمیم گرفته شده است و در صحن علنی شورا انتخابات شهردار را نیز انجام خواهیم داد.

چمران یادآورشد: انتخاب زاکانی به عنوان شهردار را چه تایید و چه تکذیب کنم، تاثیری ندارد و باید در صحن علنی مطرح و رای گیری شود تا پس از آن بتوان در این مورد صحبت کرد، بنا نیست من در مورد اسامی صحبت کنم.

وی در خصوص انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار نیز گفت: این مسائل رای گیری استمزاجی است و باید در صحن شورا مطرح و رای گیری شود و پس از آن می توان اعلام نظر کرد ولی فکر نمی کنم در این انتخاب تغییری ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز شوراهای کل کشور کار خود را آغاز می کنند، شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز کار خود را آغاز کرد، اگرچه ما از زمان اعلام نتایج کار خود را آغاز کرده بودیم و این روزهای آخر هر روز جلسه داشتیم تا برنامه ها را تنظیم کرده باشیم و بتوانیم پس از ورود به شورا، کار را به سرعت آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: در مورد انتخاب شهردار نیز مطالعات را انجام دادیم اما تا زمانی که در جلسه رسمی مطرح نشود، هیچ کدام قطعی نیست و در نخستین جلسه کار انتخاب و معرفی شهر را نهایی می شود.

چمران یادآور شد: همانطور که شاهد بودید امروز انتخابات هیات رئیسه پس از مراسم تحلیف شکل گرفت و هیات رئیسه انتخاب شدند البته انتخاب سخنگو بررسی نشده بود که پس از بررسی معرفی می شود در مورد خزانه دار هم در قانون قید نشده است و اگر تصمیمی گرفتیم اعلام می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.