جو بایدن: ۱۰۰میلیون دلار به لبنان اختصاص می‌دهیم

به گزارش سایت النشره، رئیس‌جمهوری آمریکا بر همبستگی همه به منظور نجات لبنان بعد از انفجار وحشتناکی که سال گذشته میلادی رخ داد، تاکید کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس حمایت از لبنان و مردم این کشور به رنج‌های مضاعف ملت لبنان در جریان سال گذشته میلادی به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا به کمک‌هایی که از مدت‌ها پیش به لبنان ارائه کرده می‌بالد و من بارها به این کشور زیبا سفر کرده‌ام و امروز کمک‌های انسانی آمریکا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را اعلام می‌کنم که به حدود ۵۰۰ میلیون دلاری اضافه می‌شود که واشنگتن به عنوان کمک‌های انسانی گذشته ارائه کرده است.

بایدن گفت: از همتایان خود در کل کشورها می‌خواهم حمایت‌شان را از ملت لبنان افزایش دهند اما اگر رهبران لبنان به اقدام سخت پایبند نباشند این کمک‌های خارجی کافی نخواهد بود، در واقع انجام اصلاحات اقتصادی و مقابله با فساد ضروری است. دولت باید به شکل سریع تشکیل شود و اولویتش را در راه احیای لبنان بگذارد. اگر رهبران لبنان این راهکار را انتخاب کنند آمریکا را در هر گام برای ساخت آینده قوی‌تر برای لبنانی‌ها در کنار خود خواهند یافت. هیچ زمانی برای تلف کردن نیست.

او تاکید کرد: اگر به تعهدات‌تان عمل کردید شما را کمک خواهیم کرد.

کنفرانس کشورهای اهداکننده از طریق ویدیوکنفرانس به درخواست فرانسه و نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است و این کنفرانس از زمان انفجار بندر بیروت در چهارم اوت سال گذشته میلادی سومین کنفرانس است و فرانسه امیدوار است ۳۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

در این کنفرانس عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، شارل میشل، رئیس شورای اروپا و نخست‌وزیر یونان و وزیران خارجه، انگلیس، اسپانیا، اتریش، آلمان، هلند، بلژیک، کرواسی، فنلاند، صندوق جهانی پول و وزیران عربستان، قطر و امارات شرکت می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.