وی افزود: صحبت‌های خوبی در این زمینه داشتیم. در جریان هستید که ایتالیایی‌ها کمتر از دیگران ایران را ترک کردند و بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی کماکان در ایران حضور دارند. در این زمینه صحبت کردیم و گفت‌وگوهای خیلی خوبی داشتیم و وزیرخارجه ایتالیا نیز بر این موارد تاکید کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در موضوع مسائل منطقه‌ای، وضعیت کنونی در فلسطین، افغانستان، عراق، گفت‌وگوهای ایران با همسایگان در خلیج‌فارس و مذاکرات برجام، دیدگا‌ه‌های جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردیم و گفت‌وگوی بسیار طولانی و مفصلی با ایشان در همه این زمینه‌ها داشتیم. وی گفت: به نظرم برای روشن شدن دیدگاه‌‌های جمهوری اسلامی برای یکی از بازیگران مهم اروپا جلسه بسیار خوبی بود.محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات واتیکان و ایتالیا در رم حضور دارد،  دیروز با

«لویی گی دی‌‌‌مایو» وزیر امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا دیدار کرد. وزیر امورخارجه در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل‌نظر پرداخت. وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزرای‌خارجه و صنعت این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وزیر امورخارجه در پایان سفرش به مادرید با اشاره به دیدارهایش با وزرای‌خارجه و صنعت اسپانیا در توییتی نوشت که گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی داشته و درخصوص برجام، فلسطین، خلیج‌فارس و افغانستان بحث و تبادل‌نظر کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری‌های اقتصادی دوجانبه آغاز شود.

ظریف با پاپ دیدار کرد

هم‌زمان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد. به گزارش «فارس»، خبرنگار نشنال‌ کاتولیک رجیستر از دیدار ظریف با رهبر معنوی کاتولیک‌های جهان خبر داد و اعلام کرد که محمدجواد ظریف دیروز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به صورت خصوصی در واتیکان دیدار کرد.