زنان زیر ۵۰ سال این نوع واکسن کرونا را نزنند

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: یکی از واکسن‌های کرونا برای زنان زیر ۵۰ سال توصیه نمی‌شود و سعی می‌کنیم آن را به دانشجویان تزریق نکنیم.

سیما سادات لاری،  معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت دوازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی در مورد نوع واکسن انتخابی کرونا برای دانشجویان بیان کرد: در رابطه با واکسن کرونا برای دانشجویان، هر محموله‌ای در این شرایط به دستمان برسد استفاده می‌کنیم، در مورد واکسن داخل هم هر چیزی که به مرحله تولید برسد، محدودیتی نداریم، الان هم فعلا واکسن برکت را برای تزریق داریم.

وی ادامه داد: فقط یکی از واکسن‌ها برای خانم‌های زیر ۵۰ سال توصیه نمی‌شود و این واکسن را معمولا تزریق نمی‌کنیم.

لاری افزود: قطعا این واکسن را برای دانشجویان، به خصوص خانم، سعی داریم تا تزریق نکنیم، ولی برای بقیه باید ببینیم چه چیزی به دستمان می‌رسد، بنابراین اینطور نیست که الان مشخص باشد چه واکسنی تزریق می‌کنیم، برای آن یک واکسن هم خود دکتر رئیسی دستور دادند برای خانم‌های زیر ۴۰ الی ۵۰ سال در این زمینه احتیاط شود و سعی می‌کنیم برای دانشجویان تزریق نکنیم. 

وی در مورد وام دانشجویی گفت: ما وام ودیعه مسکن را به سه قسمت تقسیم کردیم، در شهرهای بزرگ ۶۰ میلیون تومان، مرکز استان‌ها ۴۰ میلیون و در شهرهای خیلی کوچک ۲۰ میلیون تومان شد.

لاری ادامه داد: این موضوع بستگی به شرایط دارد و قطعا رشد وام‌ها خواهیم داشتیم، اینها با توجه رسیدگی‌های مجلس انجام می‌شود، همچنین قابل ذکر است حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ میلیارد در این دو سال از طریق معاونت فرهنگی دانشجویی با عنوان‌های مختلف به علوم پزشکی تزریق شده است.

وی در مورد واکسن‌های تولید داخل گفت:واکسن برکت الان مسیر تولیدش را طی می‌کند، قول هفته‌ای ۵۰۰ هزار دز را داده بودند و الان هم ۵۰۰ هزار دز به دست ما می‌رسد، برای واکسن پاستور هم می‌دانم در تلاش هستند، اما به هر حال موانعی در زمینه‌ی تایید مدارک و مستندات در سازمان غذا و دارو است که در حال طی شدن است.

لاری ادامه داد: امیدوارم این واکسن هم زودتر به دست ما برسد، شاید اما یک سری ارقام و اعداد غیرواقعی داده شده بود که همان توقع‌ها را بالا برده بود در این صورت وقتی واکسن برسد به چشم نمی‌آید، اما در کل همه چیز طبق روال است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.