موضع طالبان درباره دخالت هند در افغانستان

اسپوتنیک گزارش داد، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفت: هیچ‌کس از خارج از افغانستان نباید تلاش‌هایی را که برای روند مذاکرات درون افغان انجام می‌شود، خراب کند و بر اساس جاه‌طلبی‌ها با انگیزه سیاسی نظراتش را اعلام کند.

وی ادامه داد: این یک مداخله آشکار است که یک کشور خاص به مردم افغانستان می‌گوید که در آینده چه نوع دولتی باید داشته باشد. مذاکرات دو طرف یعنی دولت افغانستان و طالبان در دوحه در جریان است. اجازه دهید آنها در مورد همه موارد دستور کار که اکنون روی میز است مذاکره کنند. به هر حال، مذاکرات بین افغانی یک موضوع داخلی در میان افغان‌ها است.

در جریان نشست مشترک بین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه هند در دهلی نو به تاریخ ۲۸ ژوئیه، دیپلمات ارشد هندی درباره هرگونه تحمیل خواسته یکجانبه از سوی طرف‌های خارجی یا داخلی در مذاکرات بین افغان‌ها هشدار داد.

سهیل شاهین همچنین گفت، حمایت دهلی‌نو از طالبان به مثابه جانبداری از درگیری‌های در جریان در افغانستان است.

وی با بیان اینکه دهلی‌نو از دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان حمایت نظامی می‌کند، ادامه داد: آنها باید این مساله را بار دیگر بررسی کنند که آیا برای صلح یا جنگ در افغانستان کار می‌کنند یا خیر.

وی افزود: گزارش‌های رسانه‌ای شامل تامین سلاح برای دولت کابل می‌شود. این تسلیحات علیه مردم افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خصومت با مردم افغانستان و تحریک جنگ در کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.