شرایط برگزاری عزاداری ماه محرم اعلام شد

 

حسین ذوالفقاری  در جلسه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا که با حضور دکتر ایرج حریرچی - معاون کل - و دکتر علیرضا رئیسی - معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور - و نمایندگان دستگاه های ذیربط در وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه وضعیت بیماری در کشور شرایط مناسبی ندارد، گفت: در شرایط کنونی افزایش حداکثری رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار سرعت در امر واکسیناسیون می تواند زمینه را برای کنترل و مهار بیماری فراهم سازد.


بررسی نحوه برگزاری مراسم ایام ماه محرم از دستور کارهای مهم جلسه امروز بود که ضمن تأکید بر نقش موثر سازمان تبلیغات اسلامی، مقرر شد: مراسم به شرط رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به طور مشخص استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با اولویت استفاده از مکان های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم داشته ایم، تصریح کرد: باید این تجربه موفق امسال هم با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تکرار شود.

وی در ادامه گفت: امسال هم مثل سال گذشته ایستگاههای صلواتی دایر نخواهد شد و در عوض موکب های سلامت برای پخش ماسک  مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به مراسم دسته روی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: این مراسم نباید به محلی برای تجمع عزاداران تبدیل شود و باید صرفاً به صورت محلی و محدود با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

موضوع عدم تشکیل مراسم خانگی در ایام محرم از دیگر تاکیدات امروز جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بود و در این خصوص ذوالفقاری اظهارکرد: به تجربه دیده شده که مراسم خانگی با توجه به فضا و مکان سر بسته عامل شیوع و انتقال بیماری است و برای همین این درخواست را از مردم عزیز کشورمان داریم که تحت هیچ شرایطی مراسم عزاداری در خانه هایشان برگزار نکنند.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه متولی اعلام و تحقق سیاست های کرونایی در ایام ماه محرم، سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با کارهای فرهنگی و رسانه ای نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی تری داشته باشد.

افزایش بیماران کرونایی طی هفته های اخیر از دیگر محورهای مورد اشاره در جلسه امروز بود و در این خصوص رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا خاطر نشان کرد:  طبق آخرین گزارش ها قرار است در هفته های پیش رو ۱۱ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و امید می رود با این میزان واردات در کنار تولیدات داخلی، روند انجام واکسیناسیون سراسری سرعت بیشتری به خود گیرد.

ذوالفقاری افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت، سویه هندی بیماری کرونا قدرت تسری و مرگ بسیار بالایی دارد و با توجه به سرعت بالای ابتلای این بیماری، ضرورت تشدید محدودیت های بهداشتی و اتخاذ تدابیر ویژه احساس می شود که در این زمینه پیشنهادات مورد نظر کمیته به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی  در پایان خاطر نشان کرد: تجربه یک و نیم ساله کرونا نشان داده که موثرترین گزینه در مهار این بیماری، رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی با دو مکانیسم استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است و امید می رود با افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار سرعت در روند واکسیناسیون، وضعیت عمومی بیماری در کشور کنترل و مهار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.