دستگیری یک داماد در کهگیلویه و بویراحمد

حامد رهبر افزود: در راستای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام جمعیتی در برنامه‌های عروسی و عزاداری در یکی از روستاهای شهرستان مارگون، با دستور قضائی، داماد بازداشت شد.

رهبر تصریح کرد: با هدف اجرای سیاست‌های ستاد ملی کرونا و تأکیدات نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به رؤسای حوزه‌های قضائی اقدامات پیشگیرانه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری یک عروسی، خاطرنشان کرد: گزارشی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مارگون اعلام و ارسال شد.

رئیس حوزه قضائی شهرستان مارگون گفت: پس از صدور دستور قضائی به مرجع انتظامی، مأموران به محل برگزاری جشن عروسی اعزام شده و دستورات لازم جهت بازداشت داماد و متولیان برنامه سریعاً صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام این فرد خلاف مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته است، افزود: مشارالیه جلب و با قرار تأمین کیفری روانه بازداشتگاه شد.

رئیس دادگاه عمومی مارگون تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی و تجمع دیگر، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

وی افزود: در راستای اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد کنونی و در جهت جلوگیری از بالا رفتن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، از هرگونه تجمعی جلوگیری خواهد شد.

رهبر با بیان اینکه عموم مردم شهرستان مارگون را به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا توصیه می‌کنیم، اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا از مردم شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از تجمعات خودداری و از ماسک استفاده کنند.

رئیس حوزه قضائی شهرستان مارگون در پایان به نص صریح قانون در این زمینه اشاره و گفت: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در این ایام ممنوع و به منزله تهدید سلامت جامعه است و با صاحبان مراسمات عزا و عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.