صدور دستور بازگشایی مدارس از سوی بایدن با اعلام بودجه ۱.۹ تریلیون دلاری

رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که حتی در صورت افزایش مبتلایان کرونا در سراسر کشور باید همه مدارس در پاییز برای کلاس های حضوری باز شوند.

 نشریه هیل، جو بایدن بامداد جمعه طی سخنانی در کاخ سفید با تاکید بر باز شدن مدارس در پاییز عنوان کرد که ابزارهای کافی برای اطمینان از امنیت کودکان و معلمان وجود دارد.

بایدن افزود: ما می توانیم و باید پاییز امسال مدارس را به صورت تمام وقت باز کنیم، این از نظر روحی و روانی برای فرزندان ما بهتر است و ما نمی توانیم یک سال دیگر دانش آموزان را از کلاس خارج کنیم. هر مدرسه ای باید باز باشد و ما ابزارهایی را در اختیار آنها قرار می دهیم تا بتوانند با خیال راحت این کار را انجام دهند.

بایدن همچنین به بودجه ۱.۹ تریلیون دلاری طرح امداد و نجات آمریکا که به مدارس اجازه می دهد سیستم های تهویه بهتری داشته باشند، اشاره کرد و گفت: هنگامی که واکسن های کرونا برای اولین بار در بهار در دسترس عموم مردم قرار گرفت، معلمان از طریق وزارت آموزش اولویت بندی شدند.

رییس جمهوری آمریکا افزود: نزدیک به ۹۰ درصد از مربیان و کارکنان مدارس واکسینه شده اند و بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تقریباً ۱۰ میلیون آمریکایی بین سنین ۱۲ تا ۱۸ واکسن دریافت کرده اند. کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واجد شرایط واکسن نیستند.

به دنبال شیوع ویروس سویه دلتا کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها روز سه شنبه گذشته دستورالعمل کرونا خود را برای مدارس به روزرسانی کرد و همه افراد بالای ۲ سال را تشویق کرد که از ماسک صورت استفاده کنند حتی اگر کاملاً واکسینه شده اند.

سخنرانی بایدن در حالی بیان می شود که گسترش سریع نوع دلتا ویروس کرونا باعث افزایش موارد مبتلایان در سراسر آمریکا شده است و همین دلیل برخی از فرمانداران محلی را وادار به نگرانی می کند که آیا این امر بر روی برنامه ریزی مجدد یادگیری حضوری تأثیر می گذارد یا نه؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.