توصیه‌های مهم برای محافظت از کودکان زیر ۵ سال مقابل کرونا

کارشناس ارشد ویژه نوزادان و دکترای تخصصی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ویروس کرونای انگلیسی  بر روی کودکان هم می‌تواند تاثیر داشته باشد و کودکان را نیز مبتلا به بیماری کووید کند  به همین دلیل توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد کودکان در اجتماعات عمومی به هیچ عنوان حضور نداشته باشند.

اعظم الساق در خصوص محافظت از کودکان زیر پنج سال در برابر کرونا، گفت: بر اساس برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی کودکان زیر  یک سال نیاز به استفاده از ماسک ندارند و بنابراین توصیه می‌شود شیرخوار را داخل سبدهای حمل قرار دهیم و روی سبد حمل را با پارچه نازک بپوشانیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کودکان زیر دو سال هم نیاز به استفاده از ماسک نیست اما در کودکان با سن بالاتر تا آن جایی که امکان دارد و کودکان اجازه می‌دهند باید از ماسک استفاده کرد به شرط اینکه کمتر با دست با ماسک بازی کنند و به ماسک دست نزنند زیرا این دست زدن می‌تواند عامل انتقال ویروس باشد و خطر ابتلا را چند برابر کند.

الساق خاطرنشان کرد: ویروس کرونای انگلیسی  بر روی کودکان هم می‌تواند تاثیر داشته باشد و کودکان را نیز مبتلا به بیماری کووید کند  به همین دلیل توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد کودکان در اجتماعات عمومی به هیچ عنوان حضور نداشته باشند.

الساق با تأکید بر خودداری از از قرار دادن کودکان در تجمعات و اماکن شلوغ خاطرنشان کرد: از دید و بازدیدهای عید پرهیز کنیم  و با کمی صبوری به آرزوی در کنار هم بودن و باهم بودن  جامع عمل بپوشانیم .

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از ماسک برای کودکان زیر پنج سال الزامی نیست، گفت: براساس برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی کودکان بالای پنج سال حتما باید از ماسک استفاده کنند و برای کودکان زیر پنج سال در خانه ماندن  توصیه می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.