مشاور اردوغان: همکاری نظامی با روسیه ادامه می‌یابد

مجاهد کوچوکیلماز، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به اسپوتنیک گفت که همکاری نظامی ترکیه – روسیه ادامه خواهد یافت.

مشاور اردوغان گفت: در خصوص اس-۴۰۰، موضع ما همواره آشکار بوده است. آنچه ما به مردم درباره اس-۴۰۰ گفته‌ایم دقیقا آن چیزی است که فکر می‌کنیم. جزئیاتی که ما درخصوص قراردادها با کشورهای غربی یا روسیه بیان کرده‌ایم، همچنان پا بر جا هستند. همکاری نظامی با روسیه، منافع ترکیه را محقق کرده و ادامه خواهد یافت، درست مثل همکاری نظامی با کشورهای غربی.

مشاور رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین تاکید کرد، روسیه نباید بابت صادرات تسلیحاتی ترکیه به اوکراین نگرانی داشته باشد.

کوچوکیلماز گفت: ترکیه در ایجاد روابط با یک کشور، مشکلاتی در روابط با کشور دیگر ایجاد نمی‌کند. ما مسائل را از هم جدا می‌کنیم. ترکیه توانایی و مهارت‌های دیپلماتیکی دارد که بتواند هم‌زمان روابط چند بعدی را با کشورهای مختلف حفظ کند. ما با توجه به نیازها و علایق خود به ایجاد روابط با کشورهای مختلف ادامه خواهیم داد. در این زمینه، متحدان، دوستان و کسانی که با آنها همکاری می‌کنیم، نباید نگران باشند.

در اوایل آوریل، اوکراین پهپادهایی را از شرکت بایراکتار ترکیه خریداری کرد. مسکو از این قرارداد استقبال نکرد و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که تصمیم فوق علیه روسیه نیست.

مشاور اردوغان: همکاری نظامی با روسیه ادامه می‌یابد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.